130 let
Budova vydavatelství Mafra na pražském Andělu.

Budova vydavatelství Mafra na pražském Andělu. | foto: Mafra

Aktualizováno

Mf DNES a Lidové noviny dostanou na podzim novou online podobu

Média
  •   6:00
PRAHA - Vydavatelství Mafra na podzim připravuje proměnu digitálních verzí celostátních listů Mf DNES a Lidové noviny. Hlavním cílem je lepší uplatnění obou značek na webu, kde se zatím daří především titulům zdarma, jako jsou iDNES.cz nebo Lidovky.cz.

Mafra již několik let nabízí digitální předplatné ve spolupráci s externí firmou. Plánovaná změna má přesunout veškeré aktivity na půdu vydavatelství, změnit se má podoba obou digitálních médií i obchodní model. "Mafra v této oblasti začíná od začátku. Bohužel naše dosavadní zkušenosti jsou špatné," řekl na konferenci na téma Noviny a časopisy digitálně šéfredaktor iDNES.cz Michal Hanák.

Vydavatelství Mafra připravuje společnou platformu pro všechny tištěné tituly, tedy placené i zdarma. Předpokladem je vytvoření uživatelsky přívětivého prostředí, kdy se čtenář bude moci dostat rovnou na konkrétní článek. První takzvanou betaverzi čtečky vydavatelství představilo u bezplatného deníku Metro, která je k dispozici na webu.

ČTĚTE TAKÉ

"Chceme zcela ovládnout obsah, který vytváříme, abychom s ním mohli nakládat, ať už čistě pro web, nebo pro další aplikace," poznamenal Hanák. Významným zdrojem placeného obsahu mají být weby iDNES a Lidovky.cz, Hanák zároveň poznamenal, že vydavatelství nechce jít cestou, kdy je pod titulkem a stručnou informací o textu, takzvaným perexem, pouze výzva k zaplacení.

Mafra posiluje

Na pozici ředitelky public affairs mediální skupiny Mafra nastoupila v polovině června Miloslava Nováková, někdejší ředitelka marketingu a komunikace TV Nova a Ministerstva průmyslu a obchodu. Je přímo podřízena Štěpánu Košíkovi, předsedovi představenstva: „Věřím, že své odborné zkušenosti z dlouholeté profesní kariéry v mediální sféře u nás určitě uplatní.“

Míla Nováková má v kompetenci především vnější vztahy, posílení mediální a marketingové komunikace a podporu eventové oblasti.

Mafra v poslední době zaznamenala nárůst digitálních prodejů zejména díky spolupráci s výrobcem Lenovo. Zatímco na konci roku to byla zhruba tisícovka denních čtenářů za oba tituly Mf Dnes a Lidové noviny, ve druhém čtvrtletí to bylo přes 12.000. V první fázi po změny obchodního modelu počítá se zvýšením prodeje o 3000 kusů.

Změny v nabídce digitálních titulů připravují i další vydavatelství. Economia u týdeníku Respekt chystá přidat aplikaci pro zařízení s operačním systémem Android a připravuje také proměnu webu časopisu. Šéfredaktor Erik Tabery poznamenal, že desetina předplatitelů přichází z digitálu. Jedním z argumentů pro nové čtenáře je podle Taberyho i nedávno zavedená audioverze týdeníků.

Zavedení speciální tabletové verze po prázdninách připravuje i časopis Forbes. Podle šéfredaktora Petra Šimůnka je ale situace tohoto titulu poněkud odlišná, neboť se mu daří v tištěné podobě, za květen předpokládá růst prodeje na rekordních 19.000 kusů, zatímco aktivních uživatelů dosavadní elektronické verze je kolem 1500. "Jsme trochu opatrní v tom ten papír opustit, protože nás stále živí," uvedl Šimůnek.

Autoři: Lidovky.cz, ČTK