Novinářům to dnes řekl předseda představenstva Winfried Vahland.
"Nemyslím si, že milion překročíme letos, ale do tří let bychom jej mohli dosáhnout," uvedl Vahland. Firma si předsevzala v roce 2018 dodávat na trh 1,5 milionu vozů. Do té doby se chce stát nejrychleji rostoucí značkou na světě.
ČTĚTE TAKÉ: |
Ročně by tak Škoda měla zvyšovat prodej o zhruba 80.000 vozů. Podle Vahlanda je zatím na dobré cestě. "Pro letošní rok jsme opatrnými optimisty. První čtvrtletí bude podle počtu přijatých zakázek úspěšné," dodal.
V březnu automobilka představí pětidveřovou verzi svého městského modelu Citigo. Ten firma již loni v třídveřové verzi uvedla v Česku, světovou premiéru si model odbude na autosalonu v Ženevě.
Vahland rovněž uvedl, že novou kompaktní limuzínu Rapid, kterou již společnost prodává v Indii, představí v podobě pro evropský trh ve druhé polovině roku. Stane se tak pravděpodobně na výstavě v Paříži. Třetí generace Octavie, o jejímž uvedení v letošním roce se rovněž hovořilo, se tak zřejmě objeví až příští rok.
Škoda Auto v číslechŠkoda loni zvýšila prodej o 15,3 procenta na 879.200 vozů, a získala tak celosvětový tržní podíl 1,4 procenta. Počet zaměstnanců včetně agenturních pracovníků se loni zvýšil o 2000 lidí a růst by měl i letos. |
Škoda chce letos pokračovat v masivních investicích. Jen v Česku loni investovala rekordních 500 milionů eur (12,9 miliardy Kč) a letos chce objem investičních prostředků ještě zvýšit.
V hlavním závodě v Mladé Boleslavi plánuje rozšíření denní výroby Octavií z 800 na 1200 kusů a také výrobu třetího modelu vedle Octavie a Fabie, rozšíří kapacitu závodu na výrobu dvouspojkových převodovek DQ 200 ve Vrchlabí a v Kvasinách chce zvýšit výrobní kapacitu pro model Yeti ze 70.000 na 100.000 aut ročně.