Dnes může získat „řidičák“ na vyšší kubaturu každý, komu je alespoň 21 let. Ke změně regulí nutí také směrnice EU. „Směrnice upravuje věkové limity u všech čtyř řidičských oprávnění na motocykly. Změny musíme provést do roku 2010. Začneme na nich pracovat příští rok,“ říká mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.
Nezpřísní se přístup jen k silným motorkám, ale i k velmi rozšířeným skútrům. |
Motorkáři změny ministerstva kritizují. „Ministerstvo nevychází z praxe. Nevšímá si totiž stále sílícího trendu. Silné motorky si čím dál častěji pořizují dobře zajištění čtyřicátníci, kteří si s nimi ale vůbec nevědí rady. Naposledy seděli na motorce na vojně, kde řídili nějakou dvě stě padesátku a teď přesedlávají na litry. To nejde,“ zlobí se mluvčí Motocyklové asociace ČR Jaromír Šíd.
Podle Šída je sice dobře, že ministerstvo chystá zpřísnění podmínek pro mladé motorkáře, stejně tak by ale mělo hledět na starší řidiče, kteří se na výkonný stroj posadí po dvaceti letech.
Silných motocyklů v Česku stále přibývá. Jen za první čtyři měsíce letošního roku si motorku s obsahem motoru vyšším než 500 ccm pořídilo téměř 1800 lidí. Ministerstvu se tento trend nelíbí. Lidé si prý motorky pořizují, aby s nimi porušovali dopravní předpisy.