Cca dva kilometry cesty z betonových panelů, postavených za Hitlera u Nového Jičína, vydržela bez problému do cca roku 1995, kdy byla zalita asfaltem.
Je ale fakt, že to na ni pěkně drnacl o a protože byla v trase frekventované silnice R48, asi se to drncání muselo odstranit tm asfaltem.
Dalnice 5 let zpátky praskala na D5.
Určitě bude na ŘSD ustavena odborná komise, která za několik let možná (ne)dojde ke stejným záběrům, jako u zvlněné dálnice na Ostravu blahé (ne)paměti.
Jen jedno je už jisté: zacálnou to občané, jako vždy.
"Proč praskají české dálnice?"
Vždyť je to nad slunce jasný. Jsou to klimatické změny...
Žádná stavařská fušeřina. Jen globální oteplování.
Greta by to jistě vysvětlila.
Chybějící dilatační spáry jsou nešťastná shoda okolností? No, proč se ptám, samozřejmě to nic jiného být nemůže, firmy jsou přeci poctivé a pečlivé.
Jó, shodou nešťastných odolností se peníze "odklonili" takovým způsobem, že již nezbylo na dilatační spáry...
"V místě chyběly například takzvané dilatační spáry, které mimo jiné pomáhají vyrovnávat tlaky mezi materiály".
Je-li tomu tak, potom by firma, která se něčeho takového dopustila už nikdy neměla být pověřena ani stavbou parkové cestičky, natož dálnice. Aspoň tak to chodí v normálních státech. Že by další české specifikum?
Že tam chybí dilatační spáry se mělo zjistit při přejímce.
A ještě za to máme platit dálniční známku...
Proč praskají dálnice? Protože kvalita lidí, práce i materiálu se od dob socialismu nezměnila. Pouze se mnohonásobně zvedla cena a přiživuje se na výstavbě podstatně víc lidí.
Nechci vám do toho kecat, ale D1 vydržela od 70. let, i když v posledních asi dvou desetiletích už byla špatná. Dálnice postavené v posledních třech dekádách zdaleka takovou výdrž nemají.
"Dálnici D35 tvoří nyní především kompletní úsek mezi Mohelnicí a Lipníkem na Bečvou."
Není kompletní. Chybí kus u olomouckého Globusu, tvoří se výživné kolony na kruhovém objezdu. Má být postaveno až za 5 let.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/55/infoletak_d35-krelov-slavonin-2et.pdf
Pokud jde o popraskání povrchu, jsou nejbezpečnější ty úseky dálnice, které ještě nebyly postaveny.