Vyplývá to z celoevropského průzkumu společnosti Microsoft. Více než čtvrtina Evropanů a třetina Čechů přiznává, že technickým parametrům zařízení a nabídkám na trhu nerozumí.
Při nákupu se lidé tedy řídí on-line recenzemi, ke kterým sahá polovina Čechů a 44 procent Evropanů. Jen třetina dá na doporučení prodavačů ve specializovaných obchodech. Češi se ve srovnání se zbytkem Evropy radí nápadně málo se svými technologicky zdatnějšími přáteli.
ČTĚTE TAKÉ: |
Přesto lidé v tuzemsku nepovažují nákup technologického zařízení, na rozdíl od zbytku Evropy, za nejnáročnější. Za nejvíce stresující, a tedy i nejméně oblíbené, pokládají nákup oblečení. Čtvrtina evropských i českých konzumentů ale připouští, že je výhled na zdlouhavé vybírání elektroniky dokáže od nákupu odradit.
Průzkum odhaluje také zajímavé rozdíly mezi pohlavími, především vyvrací předpoklad, že si technologie pod stromeček přejí hlavně muži. Spotřební elektronika je na samém vrcholu seznamu přání u 54 procent mužů a 38 procent žen. Mezi českými respondenty to je 63 procent mužů a 44 procent žen.