Mluvčí společnosti o žádném technickém problému krátce po třetí hodině neměla tušení. „Výpadek našich služeb jsme nezaznamenali. Zřejmě půjde o lokální potíže na Smíchově,“ řekla nejprve mluvčí T-Mobile Martina Kemrová.
O půl hodiny později už byla situace jasnější. „Už všechno běží, výpadek trval přesně 26 minut. Poprvé jsme ho zaznamenali ve 14:58,“ uvedla následně mluvčí. Příčinou výpadku byla softwarová chyba v ústřednách. „Teď už odstraněná. Všechno běží, jak má,“ dodala Kemrová.
Na to, že ze svých telefonů nemohou volat, si zákazníci T-Mobile stěžovali z celé republiky. Obzvláště na sociálních sítích. Tam se o výpadku začaly objevovat první zprávy krátce před třetí hodinou. Zhruba po půl hodině už byly problémy u řady čísel odstraněny.
Výpadky z minulého týdneMasivní výpadky postihly v minulém týdnu i síť Vodafone. Mobilní operátor odstranil problémy s přihlašováním do sítě a s voláním některým uživatelů do několika hodin. Výpadek v úterý 9. října ve středních, východních Čechách a v Praze způsobily blíže nespecifikované technické komplikace. Zákazníkům, kteří měli problém s přihlášením do sítě, Vodafone doporučil telefon restartovat. Podle neoficiálních informací výpadek postihl řádově desítky tisíc uživatelů z celkových 3,3 milionu zákazníků operátora. Klienti mobilního operátora Vodafone se nemohli několik hodin dovolat ani v Plzeňském kraji ve středu 12. října. Důvodem byly problémy vzniklé chybou na infrastruktuře dodavatele, společnosti GTS Czech. |