130 let
Truhlář - ilustrační foto.

Truhlář - ilustrační foto. | foto: Shutterstock

Hráči na trhu s nábytkem mají nového konkurenta. Zaměří se na prémiové vybavení bytů

Ekonomika
  •   16:43
Podnikatelské uskupení Czechoslovak Premium Brand se kromě módy, golfu, zdravotnictví a krmiva pro domácí mazlíčky rozšiřuje od září o značku Premium Design Group (PDG), která se bude orientovat na prodej bytového designu.

Za projektem stojí investoři Jaroslav Havel, Jan Fidler, Petr Němec a Jakub Křížek. Havel již v minulosti investoval do prodeje kontinentálních postelí, Fidler a Němec mají zkušenosti z developerské skupiny SEBRE.

Společně chtějí vytvořit portfolio, které by pohltilo více firem z oblasti výroby a prodeje prémiového vybavení domácností.

IKEA nábytek bude k mání i na Amazonu. Švédové chtějí obsadit prodejní weby

V horizontu tří až pěti let se chce PDG stát lídrem na českém a slovenském trhu. Do budoucna má v plánu působit i v dalších zemích střední a východní Evropy.

Podle výsledků loňské studie Furniture 2016 společnosti GfK utratí čeští zákazníci za nábytek v průměru 14 850 korun ročně, za bytové doplňky asi 4 200 korun za rok.

Z nábytkářských kategorií zákazníci nejčastěji nakupovali koupelnový nábytek, šatní skříně, pohovky a křesla, komody a postele. Z bytových doplňků se nejvíce nakupovalo ložní prádlo, kuchyňské nádobí a osvětlení.

Autor: Karolína Krupková
  • Vybrali jsme pro Vás