Z materiálu vyplývá, že letos je na propagaci loterie určeno zhruba 14 milionů korun. MF plánuje od května do konce roku utratit osm milionů korun za informační kampaň v televizi a pět milionů korun za kampaň v rozhlasu. Loni od konce září do letošního března kampaň v rozhlase stála 3,2 milionu korun.
Slosování loterie se koná každý 15. kalendářní den v měsíci. První výhra je milion korun, druhá automobil za zhruba 400 000 Kč, třetí 300 000 Kč, čtvrtá 200 000 Kč a pátá 100 000 korun. Dále mohou lidé získat 20 výher po 20 000 Kč, 1000 výher po jednom tisíci Kč a 20 000 výher po stokoruně.
Další vlna EET? Nejdřív za rok, tisíce živnostníků uniknou povinnosti |
Ministerstvo si od loterie slibuje větší motivaci zákazníků k přebírání účtenek vydaných v EET, jehož efektivita by se tím měla zvýšit. Zájemci mohou registrovat účtenky prostřednictvím formuláře na www.uctenkovka.cz nebo pomocí mobilní aplikace Účtenkovka. Opozice je k zavedení loterie skeptická.
EET zatím platí pro hotely a restaurace a maloobchodní a velkoobchodní firmy. Do účtenkové loterie tak je možné zaregistrovat jen jejich účtenky. Za prvních pět slosování bylo do Účtenkovky zaregistrováno 79,9 milionu účtenek a celkově se zapojilo 777 864 hráčů. V pátém kole Účtenkovky zaregistrovalo 422 793 aktivních hráčů celkem 15,5 milionu účtenek, z nichž do slosování bylo zařazeno 13,6 milionu.