Kdo to bude platit? Brno na to nemá, Zase Češi? a kdo bude hradit ztrátový provoz, když metro se vyplatí od jednoho milionu obyvatel? Zase Češi? A ještě nás sprostě napadají. Nasráth.
V Brně (jsme) se za 20 let nedohodli, zda stavět nové nádraží, takže z tohoto hlediska....?
Jinak je ale fakt, že na pražské metro se za totáče složil zbytek republiky, Praha by to neufinancovala ani náhodou. Proto se v Praze za 10 let postavila celá trasa C a v Brně za 10 let podchod u nádraží, kde byly dvoje jezdící schody.
Dále je pravda, že v Brně studují desítky tisíc mimobrněnských studentů
https://www.brno.cz/obcan/skolstvi-vzdelavani/vysoke-skoly/
plus další desítky tisíc dojíždějí do práce.
Nikoliv zda stavět nové nádraží, protože současné peróny jsou relativně krátké a v oblouku, ale kde stavět. Železničáři, betonářká lobby a hlavně realitní spekulanti napojení na magistrát tlačili odsunutou variantu. Ti co jezdí vlakem přilehlou variantu.
Brno plánuje metro, mělo by mít polovinu zastávek, ušetřilo by patnáctinu času... Nebo ne? :-) :-) :-)
Tu pitomost asi vymyslel Hollan. To by mu celkem odpovídalo. Jak chtějí v Brně postavit metro, když je pod celým městem dvě nebo i tři patra katakomb, plných vody? Plány se po válce ztratily a náhradní nejsou. Občas v těch chodbách zmizí auto a občas i lidi. Pokaždé to zalijí betonem a chodby jsou opravené. Jednou v těch chodbách zmizí celé Brno.
Plány na Severojižní kolejový diametr vznikly v 80.létech. Pochopitelně bez Holana.
Napadlo vás, jak to že jsou tunely metra desítky metrů pod hladinou Vltavy? A vy tady vyvádíte kvůli nějaké vodě ve starých štolách.
centrál úřady v Praze na 2. největší město zvysoka, Brno nemá okruh, pouze krátké úseky, Brno nemá silnici do Čes Budějovic, t.j. z jihomor metropole do jihočes, Brnu chybí cca 9 km směr- do Rakouska, Brno rozestavělo R-43 na Svitavy, od války se nekoplo, ačkoliv jsou pozemky vykoupeny v dávné minulosti, Brno nemá na vybudování cca 100 metrů polotunýlku pro ED č.1, směr Bystrc na ul Kamenomlýnské, Brno nemá na dotažení kolejnic pro ED ze Štefánik čtvrti do Lesné==== takže 1.000 lidí pracuje na plánech už desítky let, ale k realizaci to prostě nepovede !!!! Důvodem je pražská sebestřednost, žárlivost, nafoukanost a neláska. Myslím, že by Brno jako hlavní město země Moravskoslezské na to všechno peníze určitě mělo !!! V rukou to mají pohodlní voliči
Možná by se dala získat mohutná eurodotace a tím i metro až na letiště, které by se ovšem muselo přejmenovat na Letiště Havlovy feny...
Je to přitažené za kšandy transportmajstra Hollana. Poslední zastávka by musela být pod ukrošským sádlo-máslo bordelem...
Jen ať se inspirují s šalinkrtkem tu v Praze, metro v poli, metro bez zastávek, metro do vesnice, metro na letiště bez letiště... hlavně něco odklonit!!!
Tak nejprve opravit ci rozsirit nadrazi,zadny presun. Pak by se i 1 trasa S bahnu zvladla. Ale za to,ze volili Slafenberka, bych jim nedal nic,hihi