Pro zapojení do diskuse musíte mít oprávnění diskutovat.
V Polsku je milí redaktoři nejvyšší povolená rychlost na dálnicích 140. A také v Bulharsku. Takže těch zemí, kde je povolená vyšší rychlost než 130 je v Evropě daleko víc.
Smysl to určitě má - na trase 500+ km. Na 20 km úchylný experiment.
150km/h je běžná rychlost na dálnicích již několik let.
Ono to nebude povinné jezdí 150 km/h
Takže v levým pruhu budou jezdit všichni víc jak 150 a pokud bude chtít někdo v pravém pruhu předjet například kamión menší rychlostí než 150 bude v lepším případě pouze problikán, protože ten v levém pruhu co bude muset přibrzdit ze 150 na 120-130 to ponese velice nelibě.
Nesmysl. Většina nejezdí 130, takže po zvýšení maximálky na 150 se toho moc nezmění.
Kdyby existoval úsek, kde by se tou rychlostí dalo jet alespoň 100km v kuse, tak by to mohlo mít smysl. Při délce těch navrhovaných úseků to opravdu žádný reálný přínos nemá, a průjezdnost to rozhodně nezlepší.
Dokud nebudou 3 pruhy je to dost nebezpečné. Kamiony to klidně střihnou do levého lruhu a několik minut předjíždějí
Ja se na to tesim a doufam, ze se to osvedci a rozsiri se to na dalsi useky.
Zvyseni spotreby bych se treba tolik nebal. Maloobjemovy motory zerou vic nez normalni motory i ve 130 a normalni motor takovej rozdil ve spotrebe ve 130 a 150 nema. Dulezity je jezdit plynule a kdyz je fakt hustej provoz, tak casto nejde jet ani tech 130...
to není o motoru, ale hlavně o aerodynamice, kdy aerodynamický odpor roste druhou mocninou rychlosti. A jelikož aerodynamický odpor vzroste o třetinu, tak se to na spotřebě projevit musí bez ohledu na velký nebo malý motor. To je elementární fyzika.
A co si počnou vychovávači s tachometrovými 130km v levém pruhu, když si nevšimnou, že se může jet o něco rychleji?
Doufám že až se ukáže, že navýšení rychlosti nezvyšuje nehodovost ani nepůsobí jiné problémy, tak se dočkáme zvýšení plošného.