Nejvyšší meziroční propad tržeb v rámci jednoho měsíce zaznamenaly cestovní kanceláře letos v květnu, kdy pokles činil více než 23 procent oproti květnu 2008. Jak vyplynulo z ankety ČTK, pokles prodaných zájezdů postihl v létě především menší kanceláře. Některé z nich hlásí úbytek klientů až o desítky procent, velkým touroperátorům sebrala krize maximálně jednotky procent.
Například Autoturist byl po létě na 70 procentech loňských prodejů, CK Emma Agency na 80 procentech, CK Shenkos na 85 procentech a CK Natour na 90 procentech. Čedok stagnoval.
Dno nevidět
Tržby cestovních kanceláří
v Česku už rok a půl nepřetržitě
klesají. Graf ukazuje vývoj tržeb
v jednotlivých měsících (poměrné
srovnání s předchozím rokem).
2008 2009
leden 102,9 95,7
únor 106,0 91,3
březen 94,5 94,4
duben 90,1 83,2
květen 91,5 76,5
červen 95,1 87,7
červenec 94,2 90,6
srpen 97,2 87,3
září 90,2 84,2
říjen 83,5
listopad 79,7
prosinec 83,0
Zdroj: ČSÚ