Něco bylo v minulosti ukradeno a vidím, že je problém to vrátit původnímu majiteli. Místo, aby byl na parketě zloděj - strana a Vláďa- mluví se pořád jenom o okradeném.
A znovu dodavam, ze majitel (cirkevni rad) si nechce obrazy vzit k sobe, pouze je chce vratit s tim, ze zustanou na miste.
Takze "lid" (ktery se na ne nepochybne chodi divat obden) o nic neprijde.
Vyděračům v čele církví (nesouhlasí s nimi čím dál víc řadových věřících) rychle vše oč požádají vydat, zákonem deklarované prachy jednorázově poslat a pak už ani korunu. I za pár let až nenažranci v čele církví s Dukou v čele vše co dostali prošustrují v kšeftech s těmi, kteří ty slavné církevní restituce prosadili. Tedy hlavně s Kalouskem.
Jedni křičí, jak církev bude na majetku profitovat, bohatnout a posilovat vliv - druzí, jak vše prošustruje. Že vám není stydno, psát bez znalosti věci takové soudy :-(
A Duka si je dá do pracovny, aby na ně lůza nemohla dívat
„Každý, kdo se povyšuje, bude ponížen, a kdo se ponižuje, bude povýšen.“ Bible, Lukáš 14, 11
jak církev tak šlechtu, ovoce obou tolik moc rád a nadšeně využívá, chlubí se a kochá. Zřejmě porucha myšlení, spočívájící v dojmu, že "lidu" má sloužit každý a vše, bez nároku na reciprocitu.
Pěkně řečeno. Ale to už vidíme i u čs. a českých předsedů státu. Republikáni jako hrom, ale všichni nalezli do sídla českých králů a na sídla šlechty. Žádný z nich si nenechá(l) postavit činžák ...
Ač nejsem marxista, musím tomuto zprofanovanému učení přiznat určitý díl pravdy.Co se ukradlo, má se vrátit. Ale co je to krádež a jak nabyla majetek církev? Neviděl bych to
tak neproblematicky. Tak ohromné statky nevznikly pěstováním ředkviček v klášterních zahradách.
Pokud použije církev nabytý majetek v duchu
"svého poslání", budu radši, než kdyby to zůstalo státu. Mám ale obavu, aby církev
nechtěla využít nových prostředků k posílení svého mocenského vlivu (ten vytváří podmínky k ještě lepšímu naplnění "poslání", a je tak církví směrem dovnitř snadno legitimizovatelný). Aby se zas nepálily knihy (a lidi).
mocenský vliv ? Tady pokud vím vládnou ( zcela mocensky!) politické strany. Církev už dávno nemá tu moc něčemu vládnout.
Ani já nemám problém, pokud bude o ty nemovitosti ( movitosti) dobře postaráno a z peněz církve ( stát se těch povinností ¨konečně zprostí). A protože tomu věřím, že se o to postarají dobře ( jak jinak než staráním nabyly své majetky před jejich zabráním) neřeším to.
A kdo o ni pečoval až do dby, než mu byla ukradnutá ? Pro Boha, co je na tom tak divného ? Že stát za 60 let svého hospodaření také o něco - zcela výjimečně - pečoval a nenechal to spadnout ?
to podstatné je, že jim ubývají dušičky a změna k lepšímu asi jen tak nenastane. Duka protlačil restituce v době, kdy přibývá nezaměstnaných a většina lidí má starost jak se uživit a kde bydlet.
Jste vedle. Neprotlačil je Duka, ani to nejde hlavně o restituce, a neubývají dušičky. Nesmíte hned tak všemu věřit pane. Pravdu máte v tom co asi znáte: přibývá nezaměstnaných a většina lidí má starosti...proto taky odluka přišla v nejvyšší čas. přibyl tím další subjekt, který přináší řešení.
před několika roky (cca 10 let) jsem měl možnost hovořit s panem biskupem Jiřím Paďourem, na biskupském trůnu vystřídal biskupa pana Lišku, přijel na jeden z obcí pořádaných benefičních koncertů, ty se konaly v kostele malé jihočeské vesničky. Výtěžeky byly vždy převedeny na účet farnosti a měly být použity na opravu onoho kostela, sháněli jsme každou korunu ... Velkým dílem přispěla obec, každý rok poskytovala 100 tis. Kč jako dar ze svého útlého rozpočtu. Podnikatelům se to nezdálo a nedali ani kačku... a se jim nedivím, církev neměla zájem tento kostelíček opravovat, dary měly být použity na opravu kostelů ve „vnitrozemí”, to se dá i dokázat a pan biskup Jiří Paďour to v té době požadoval také... Po letech se podařilo kostel opravit z příspěvků od obce a z dotací od „státu”...
A čemu tedy nerozumím? Pan biskup mi tehdy řekl, že církev kostely nepotřebuje, dodnes mi to nejde do mé blbé palice ...
jako podnikatel budete držet hospodu ,která sice má co nabídnout, ale není zájem a zeje prázdnotou, ..asi těžko. Tak k čemu kostel, když tam nikdo nechodí, management této firmu uvažuje velice správně.
starost o cizí majetek. Církev si to postavila, nechala namalovat - ergo patří to církvi. Pokud uvěřím a stanu se farníkem, mohu se těšit ze "spoluvlastnictví". No a co? A pokud ne, co je mi do toho? Pak stejně v těch majetcích vidím jenom prachy - což je z mnohých příspěvků jasné.
však ono té církvi jde hlavně o prachy a ne o věřící. Navíc pokud provádí tak pečlivé vyúčtování, stát se o tyto památky už desítky let stará a dokonce se tu postavily nové kostely za státní peníze..píše se o tom někde?