130 let
Cestou po nově otevřené dálnici D11 z Hradce Králové na Jaroměř (17. 12. 2021)

Cestou po nově otevřené dálnici D11 z Hradce Králové na Jaroměř (17. 12. 2021) | foto: Tomáš Hejtmánek, MF DNES

Premium

Doporučujeme

Rychlejší Česko na obzoru: příští rok se rozestaví až 100 kilometrů dálnic. Do kterých úseků se „kopne“?

Česko
  •   5:00

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Už brzy se začne s výstavbou klíčových dálnic. Příští rok vyjedou stroje na pět úseků D35, která má výrazně odlehčit D1. Ta dostane svou poslední část.

Letošní i příští rok bude pro řidiče dietní. Zbrusu nových dálnic, po nichž se projedou, přibude v obou letech dohromady jen něco málo přes 50 kilometrů. O to větší kontrast je to s ambiciózním plánem dopravních tepen, jež Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v příštím roce rozestaví.

Nepůjde o žádné nedůležité úseky, ale o klíčové dálnice: bezmála stovku kilometrů, které pomůžou na jihu i východě Česka. Ale zejména trvale přetížené D1. Pro lepší představu: na její části mezi Brnem a Prahou projede na některých úsecích i 75 tisíc aut denně a v případě nehody tam vznikají i mnohahodinové kolony.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Autor: Michal Pavec
  • Vybrali jsme pro Vás