V pátek 23. října se málem opakovalo železniční neštěstí na přejezdu ve Studénce. Řidič kamionu totiž před přejezdem sice přibrzdil, nakonec však výstražná světla nerespektoval a vjel přímo mezi padající závory. V tu chvíli se podle Týdeníku policie k přejezdu blížil vlak se 150 cestujícími. Řidič váhal téměř dvacet sekund, než zaregistroval vlak, sešlápl plyn a prorazil závoru. Od srážky s vlakem jedoucím rychlostí 140 kilometrů za hodinu tak kamion dělily jen sekundy.
Nehoda u Studénky: počet raněných vzrostl na 18, dva jsou v umělém spánku |
Řidiče, kterého policie identifikovala pomocí kamerových záznamů, se podařilo dopadnout na dálničním odpočívadle. Momentálně čeká ve vazbě na obvinění.
Neopakovala se tak tragédie z letošního července, kdy polský řidič kamionu zavinil srážku s pendolinem, při které přišli o život tři lidé a další byli vážně zraněni. Strojvedoucí Jan Černý, který pohotově pendolino přibrzdil a zmírnil tak následky srážky, přišel o nohu. „Udělal, co měl. Zasáhlo ho to až někde u druhého třetího sedadla. Pomohl tomu, že vlak zůstal na kolejích a náraz byl mnohem rozumnější. Zachoval se jako profesionál,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok, který Černého osobně navštívil na konci října.
Z minulosti je známo i několik dalších případů, kdy neukáznění řidiči nerespektují blikající světla a i přes padající závory vjedou na přejezd. Nepochopitelný hazard řidičů kamionů tak otevřel otázku bezpečnosti přejezdu. Ministerstvo dopravy začalo uvažovat o tom, že daný přejezd ve Studénce zruší.
Budoucnost přejezdu smrtiPřípadná bezpečnostní opatření související s nebezpečným železničním přejezdem ve Studénceby měla přinést dopravní studie. Policie by zřejmě nebyla ani proti zrušení tohotopřejezdu, jak nedávno navrhl Ťok. Studii nyní zpracovávají policie, kraj a ministerstvo dopravy. V pondělí to ČTK sdělil ředitel moravskoslezské policie Tomáš Kužel. |