Stojí za tím letní internetová reklamní kampaň za více než 200 tisíc dolarů (zhruba 3,4 milionu Kč). Během kampaně, která se uskutečnila od začátku června do konce srpna, si na obou portálech rezervovalo hotel či jinou službu v Praze na 40 000 turistů z vybraných zemí. Loni ve stejném období to přitom bylo „jen“ 34 000 návštěvníků. Cílem bannerové kampaně bylo prezentovat Prahu jako ideální místo pro dovolenou, mimo jiné sloganem „Praha uchvátí vaše smysly“ a slevami na ubytování v řádu desítek procent.
Jak uvedl mluvčí CzechTourismu Filip Remenec, reklama měla i finanční efekt. Pražští hoteliéři prý díky ní získali navíc milion dolarů (zhruba 17 milionů Kč).
Kampaň připravily agentura CzechTourism a město Praha, finančně ji podpořilo také ruzyňské letiště a 36 pražských hotelů. „Nám to přineslo 9000 pokojonocí, za což jsme zaplatili 180 000 korun. To je skvělé,“ uvedl Viliam Sivek, majitel hotelové sítě Euroagentur Hotels&Travel, která do kampaně zapojila šest pražských hotelů.
Pražský radní Milan Richter ocenil, že se vůbec poprvé na propagaci cestovního ruchu v Praze spojily soukromé a veřejné peníze. Reklama na Prahu se má ještě letos objevit i na zahraničních televizních kanálech, například Eurosport, Markíza nebo CNN.
Posledně jmenovaná televize dále připravuje cyklus o vývoji Prahy a dalších východoevropských měst během 20 let od pádu komunistických režimů. Město se navíc nedávno rozhodlo, že bude do vlastní propagace jako turistického cíle dávat ročně polovinu poplatků za ubytování.
Američané a Švédi si oblíbili Prahu
Meziroční nárůst počtu klientů (podle zemí)
v pražských hotelích přes Expedia/Hotels.com
srpen 2009
Německo 4801
Velká Británie 11 029
Spojené státy 11 437
Francie 2638
Itálie 5250
Španělsko 443
Švédsko 2533
Kanada 1691
srpen 2008 změna
3634 +32 %
10 760 +2 %
7147 +60 %
3304 -20 %
5833 -10 %
491 -10 %
1402 +81 %
1228 +38 %