Nevim zavadet slovenskou reformu a zaroven snit o statnim skolstvy. Primitivni jako slovenska pravice .... Komuniste prebarveni na modro
Dokonce stahli clanek a prebarvili na ten druhej link . Pres den Antifico navecer pravda
http://www.sme.sk/c/4207737/vysoke-skoly-stagnuju-dominuje-vzdelavanie-pred-vedou.html" target="_blank" rel="nofollow">http://www.sme.sk/c/4207737/vysoke-skoly-stagnuju-dominuje-vzdelavanie-pred-vedou.html
http://www.sme.sk/c/4207737/zverejnili-rebricek-vysokych-skol-aka-dobra-je-ta-vasa.html" target="_blank" rel="nofollow">http://www.sme.sk/c/4207737/zverejnili-rebricek-vysokych-skol-aka-dobra-je-ta-vasa.html
Učitelka zeměpisu nám vyprávěla (učila i moji matku), že za 1. republiky jako mladá svobodná učitelka měla měsíčně 1300 Kč (dnešních zhruba 60 000) a o prázdninách sjezdila půl světa. Dovedla poutavě vyprávět o Indii, Africe, Evropě a předmět všechny bavil. V té době byl poměr učitelů a učitelek půl na půl. Děti (kromě známých firem) se chovaly k učitelům s úctou, protože to bylo normální. Když né, tak to spravilo pár facek od učitele a výprask od rodičů (pokud se to dověděli). Tehdy ale začal zlom. Pamatuji se na výplatní pásku jednoho staršího učitele - 5 500 Kčs ve staré měně. Zedník měl tehdy několikanásobně více, Muži se ze školství postupně vytratili. Žák se stal chráněným "zvířátkem" a běda učiteli, který by se ho dotkl. Morálka žáků zákonitě klesala a z povolání učitele se stalo postupně povoláním útrpným. Totální feminizace to znásobila. Ve vzdělání rozhodně neplatí přísloví, že řetěz je tak silný, jak je silný jeho nejslabší článek. Když se toto uplatňuje, tak se dobří žáci nudí a zleniví, protože musí čekat na ty "pomalejší". Naše ročníky na odecné škole i měšťance byly ještě tiše rozděleny na lepší a horší třídy. Z naší třídy je 60% vysokoškoláku, z vedlejší asi 10%. Dodnes na školu vzpomínáme s láskou.
Nevím, ale tehdá učitelky snad nesměly být vdané. Rád se zeptám, v jakém období i učitelky musely dodržovat celibát? Můj dotaz.
Plakat , zebrat od statu . Statni skoly v cechach maji stejnou uroven jak ty v US .... Ze soukrome je vsechno vykradeno ze zapadu to je proste vysledek prohrane studene valky. A dlouhodobe odchazeni polovoviny HDP na zapad to je jednoduse tak. Na TOP vzdelani nikdy nebude .
Učit se, učit se, a to třetí jsem zapoměl.
Neva ,pripomenu,tunelovat
Školství je dost mimo realitu. Měla by se zkrátit docházka do školy, například zrušením středního školství, které stejně jen v gymnáziích prohlubuje učivo ZŠ. Vzdělání se musí doplňovat průběžně formou školení vycházejících z potřeb pracoviště. Naučit na ZŠ číst, psát, trochu počítat, angličtinu a práci s počítači a dost. Zbytek letem světem. Na VŠ nechat odborné vzdělání. Stejně všichni středoškoláci jdou na VŠ. V 19 letech by mohli do praxe, která by je dále vzdělávala podle svých potřeb.
No, to je právě to, že gymnázium má naučit třídit informace - většinou zde se člověk rozhoduje kam půjde na vejšku.
Nehledě na to - jak praví klasik - "Vzdělání je to, co zůstává, když jsou vědomosti zapomenuty."
Problem je v tom, ze urednici na ministerstvu skolstvi blokuji jiz po mnoho let reformy, protoze stavaji stav jim vyhovuje a maji obavy ze zmen, vice prace, strach o job, ztrata vlivu atd. Proto jsou skoly v pruseru a fakticky jim ten soucasny stav vyhovuje. Ale ryba smrdi od hlavy a zde to plati dvojnasob, protoze urednici ministerstva by se meli vyhazet a reforma by mela nejdrive probehnout na ministerstvu a vyhazet tam ty lidi, co tam sedi deset a vice let a snazi se udrzet status quo.
Proč se dál učit? Protože odměnou za vzdělání a snaživost bude studentům Paroubkovo "progresivní zdanění". Studovals? Jsi úspěšný? Tumáš pořádnou daň, lemplové se chtějí mít taky dobře!!
lepší než 2 vysoké školy.
cikánem ne, ale Romem.Cikáni jsou slušní.
Naše děti chodí na školu, která se už několik let snaží této problematice věnovat. Mají speciální hodiny matematiky, dokonce nám zpracovávají individuální plány. Ale pravdou zůstává, že vždy záleží na učitelích. I když ví, že jsou děti nadané, tak jim často nerozumí, jejich potřebám a vnímání školy a učiva, popř okolí. Alespoň tak to prozatím vnímám. Je to kantor od kantora. Rozpoznat nadání je někdy velmi složité, ale existují ukazatele, které mohou naznačovat tuto možnost a dál by to měli na doporučení školy, školky, řešit odborníci, tak jak se to někdy děje u nás. A na toto by se měli učitelé školit. Ale máme také informace od jedné paní učitelky, která má super program pro práci s dětmi, že se jim do toho často nechce (obecně ve školách)
Také každé z takových dětí je osobnost a v různé fázi vývoje a uvědomění si se, je třeba individuální přístup. To je tak velmi těžké, že se to ve třídě s normálním počtem žáků asi nedá zvládnout. To je zase na státu a obcích, jak jsou schopni dotovat školy, či učitele. Platy i vybavení. A že to stojí za to dokazují i výsledky SCIO testů, které si dcera přinesla, kde podle grafu jejich třída dosahovala lepších výsledků než ostatní školy, ba dokonce i gymnázia.
Chodíme na ZŠ Křídlovická v Brně a jsme velmi rádi, že jsme tam po nekolika letech hledání mohli přestoupit.
"K dokonalosti chybi pak uz jen vyrovnany pocet ucitelu a ucitelek" Co to je za blabol, to zase zavedeme nejake kvoty? Vytvorme podminky pro to, aby pomer byt vyrovnany mohl a pak bud bude nebo nebude. To budete tahat kazdeho alespon trochu vhodneho kandidata do sborovny nasilim a pod pohruzkou muceni jej donutite ucit, protoze je potreba jeste jeden chlap?
Chlapy a mladi lidi ve skolstvi nebudou do te doby, dokud bude skolstvi jeden obri tunel (jak se dnes snazil trapne kamuflovat muj "nastesti jiz dlouho ne" primy nadrizeny Liska) a dokud bude stat nabizet muzum a mladym lidem zejmena naprosto smesnou odmenu. Ja - 28 let (pet let praxe), prestizni gymnazium v Brne a plat 15 127 cisteho (prumer za poslednich deset mesicu a to jen proto, ze mi byla v breznu vracena dan) vcetne priplatku za tridnictvi a osobniho ohodnoceni a jedne hodiny nad uvazek. Obor Ma-Vt jsem vystudoval na FI MUNI. Takze k 31.12. utikam ze skolstvi a nejsem sam.
Motivace, rozpoznavani talenty (a individualni venovani se), bezpecnost, prevence a rozpoznavani sikany. Krasne zalezitosti, ktere muzete po ucitelich chtit v momente, kdy taky jejich praci zaplatite. A studenti tezkou mohou mit motivaci, kdyz olbrimy tunel jmenem statni maturitu (treba z matematiky) udela i cvicena opice (gymnaziste se nas po zhlednuti testu ptaji, proc se museli na gymnaziu ucit ctyri roky matematiku). A pak nekoho motivujte.
Sice to není přímo Váš obor, ale u učitele na "prestižním gymnáziu" snad není přehnané očekávat alespoň znalost pravopisu? Namátkou: "chlapy nebudou", "olbrimy tunel". V některých případech je možná lepší, když učitel ze školství odejde.