130 let

Na ferrari se čeká i dva roky

Česko

MARANELLO Zatímco většina firem usiluje o navyšování produkce a tržního podílu, výrobce luxusních automobilů Ferrari začal uplatňovat opačnou strategii - udržovat produkci pod úrovní tržní poptávky. Tato taktika má posilovat exkluzivitu značky Ferrari na trhu. „Exkluzivita je pro nás klíčový faktor,“ uvedl generální manažer Ferrari Luca Cordero di Montezemolo v rozhovoru pro Financial Times. Průměrná čekací doba zájemců o některý z modelů této značky, jako například Ferrari F430, je dva roky. Montezemolo přiznal, že delší čekací doba by již mohla vést k odlivu netrpělivých zájemců ke konkurenčním značkám. Čeká se přitom nejen na sériově vyráběné vozy, nýbrž i na závodní monoposty. Vedení italské automobilky Fiat, pod jejíž křídla luxusní značka Ferrari spadá, v minulých dnech oznámilo, že na prodej je i monopost vozu Formule 1.

Ten minulou neděli dovezl finského pilota Kimiho Räikkönena k titulu mistra světa Formule 1 a vozidlo je na prodej. Ani tento automobil však není k dispozici okamžitě. Snaha o uchování technologického know-how vedla manažery Ferrari ke stanovení podmínky, že formule může opustit areál automobilky až po uplynutí jednoho roku.

V tomto roce plánuje Ferrari vyrobit šest tisíc vozů. V předchozím roce Ferrari dodal na trh 5671 luxusních automobilů.

Autor:
  • Vybrali jsme pro Vás