Společnost Next, která patří mezi pět největších britských řetězců s oblečením, včera předpověděla, že během příštích pěti let porostou její tržby minimálně.
Firma, která působí i na českém trhu, totiž předpokládá, že zákazníci ztratí chuť utrácet za módu. „Berte to jako nový standard na trhu s oblečením,“ vzkázala firma britské vládě.
Pesimistická vize následovala poté, co Next oznámil 15procentní nárůst v pololetních ziscích. Prodejce oděvů dosáhl v červenci zisku 213 milionů liber (asi 6.3 miliardy korun).
Oděvní obchod celkem podle očekávání dodal, že právě rostoucí cena bavlny povede k tomu, že zákazníci budou nuceni za oblečení zaplatit víc.
Firma Next neočekává návrat do recese a ani úplný konec zákaznického utrácení. Avšak upozornila, že škrty ve veřejných výdajích a menší dostupnost úvěrů se nakonec promítnou do nižšího prodeje oblečení.
Robert Peston z BBC k tomu dodal, že vláda by si tento „střízlivý přístup“ měla vzít k srdci a nezatěžovat občany a firmy dalšími škrty. Mezi jeho hlavní argumenty patří to, že společnost Next je ve Velké Británii respektovaným podnikem a její ředitel, Simon Wolfson, je členem konzervativní strany a zároveň má blízko k současnému britskému premiérovi.