„Jedním z nedostatků, které jsem v minulosti kritizoval, byla skutečnost, že Barbie přestávala vypadat moderně...
klíčovým předpokladem této značky přitom bylo držet krok s trendy,“ řekl generální manažer Barbie Richard Dickson. Panenka Barbie i její „přítel“ Ken proto změnili svůj vzhled. K modernějšímu vzhledu přispěly zejména nové oblečky a účesy. Odpovědnost za inovace přitom převzal přímo Dickson.
Představení inovované panenky Barbie v Číně není podle Dicksona náhodné. Mnoho Číňanek totiž dosud nemělo možnost se s Barbie blíže seznámit a nakoupit ji, zdůraznil Dickson.
„Barbie je stále populární po celém světě, šanghajské matky však pro ni vykazují mimořádné nadšení,“ dodal generální manažer Barbie Richard Dickson. Ke zvýšení popularity Barbie v Číně má přispět i smlouva Mattelu s přední čínskou módní návrhářkou Verou Wang, která začne v Šanghaji prodávat svatební šaty inspirované stylem Barbie.
Přestože celosvětový roční prodejní obrat panenky Barbie dosahuje zhruba 3 miliardy dolarů, zdatnými konkurentkami – zejména na americkém trhu – jí byly panenky Bratz či Hannah Montana. Bratz však musel své panenky na základě soudního rozhodnutí o porušení průmyslového vzoru Barbie stáhnout z trhu.