* V článku Psací stroj uprostřed trosek (Orientace LN 24. 1., str. 23) jsme v souvislosti s románem Wolfganga Koeppena Smrt v Římě uvedli: „Začínající hudební skladatel (i v tom autor navazuje na Thomase Manna) přijíždí do Říma...“ Protože článek již dříve upozorňoval na paralely mezi Smrtí v Římě a Mannovou Smrtí v Benátkách, mohl vzniknout mylný dojem, že protagonista Mannovy Smrti v Benátkách Gustav von Aschenbach je skladatel, ačkoliv je spisovatel. Koeppen navazuje na Manna tím, že zvolil jako ústřední postavu umělce. K významovému posunu došlo při redakčním krácení.
* V článku Pád akcií Obama nezastavil (LN 22. 1., str. 16) jsme o newyorském ekonomovi Nourielovi Roubinim nedopatřením psali jako o ženě.
Za uvedené chyby a nepřesnosti se omlouváme.