130 let

Praha zažije první Ples reklamy

Česko

Pražský Žofín čeká tento pátek trochu neobvyklá společenská událost - uvítá hosty historicky prvního českého Plesu reklamy. Producentkou a organizátorkou akce je Helena Plívová. „Mám pocit, že reklamě schází noblesa,“ vysvětluje, proč se pro tento projekt rozhodla.

* LN Ze všech možných plesů si pamatuji vedle maturitního tak jedině vídeňský Ples v opeře. Proč vzniká Ples reklamy?

Děkuji za tu zmínku, Ples v opeře je přece úžasná a velká inspirace. A proč Ples reklamy? V reklamní branži dělám třináct let, s malou přestávkou, kdy se mi narodila holčička. V době, kdy jsem šéfovala jedné reklamní agentuře, jsme s majiteli té agentury diskutovali o tom, kam by se reklama mohla ubírat a kam bychom měli naše kroky směrovat my. Začala jsem přemýšlet, co bych chtěla zrealizovat, a ples z toho vzešel - hlásím se tím ke zkušenosti, kterou mám, i k odpovědnosti vůči branži jako celku. Ples přece nepředstavuje jen tanec. A v našem případě obzvlášť. Je to společenská událost, kde se lidé dokážou oprostit od práce. Je to i propojování brandů a oborů. Nosím to v hlavě tři roky, od loňského května na tom pracuji a je to pro mě jako druhé dítě.

* LN Myslíte, že česká reklama takové akce postrádá?

Česká reklama své společenské akce má, je tu Louskáček, Agentura roku, Effie, jenomže to jsou soutěže a nejednou jsem měla pocit, že tam lidé chodí míň a míň a opět řeší spíš práci. Mám pocit, že reklamě trochu schází noblesa, frčí spíš team building. Jednou jsem ho zažila - běhala jsem v noci po lese bez baterky s týmem přiopilých kolegů. Druhý den jsem odjela domů s horečkou... Pro lidský život jsou nesmírně důležité rituály, celý život vás táhnou, potřebujete je, milujete je, ale potřebujete také novinky, šťávu, která vám dodá chuť jít dál. A tou by mohl být i ples.

* LN Bude mít přístup veřejnost?

Ne úplně. Veřejnost by se o této akci měla dozvědět, ale jinak jsme ji propagovali velmi cíleně jako projekt, který by měl propojit zadavatele reklamy, reklamní agentury a média. Nejcennější je pro nás získat hosty, kterým tento druh prestižní zábavy chybí a ocení ji.

* LN Jaké celebrity tam budete mít?

Prioritní pro mě je, aby to byli lidé, kteří mají něco společného s reklamou, ať už ji zadávají, tvoří, šíří, účinkovali v ní nebo do ní hodlají vkročit. Dovolili jsme si tak pozvat například Andreu Verešovou, se kterou jsem kdysi točila reklamu pro Dermacol, předběžně jsme se domluvili, ale nepotvrdila zatím plně účast. Dalším naším čestným hostem bude Liběna Rochová, módní návrhářka, dáma, která je přímo napojena na reklamní aktivity oficiálního vozu Plesu reklamy, což je Lancia. Potvrzenou máme i Simonu Postlerovou, Tomáše Krejčíře nebo Jiřinu Tauchmanovou a Helenu Fejkovou, které navrhují modely i pro dámy z reklamní branže. Vlastně bych pro tu akci chtěla najít lepší vyjádření než slovo ples. Není to jen o tanci. Proto tam budeme mít i Jana Krause se speciálním dílem talk show Uvolněte se, prosím. Jako souputníky si vylosuje tři účastníky plesu a má úplně volné ruce v tom, jak a o čem s nimi bude hovořit.

* LN Myslíte, že právě letos je pro takový projekt nejvhodnější doba? Světové finanční trhy jsou v recesi, na finanční situaci domácností v Česku se tíživě projevují prováděné reformy, českou reklamu čeká podle předpokladů těžký a ne moc bohatý rok... Nepůsobí pak ples spíš jako provokace?

Já to tak necítím. V reklamě jsem zažila zlaté časy, útlum i opětovný comeback reklamy, když už měli všichni plné zuby prezentací bez nápadu kvůli tomu, že na pořádnou reklamu prý nejsou peníze. Nemyslím, že ples bude povrchní hogo fogo nabubřelá zábava. Máme tam ale klub Fogo - s mottem „To nejlepší, co si můžete vzít z Hogo Fogo“. Kartu Fogo klubu dostane každý z našich hostů a bude moci zažít jeho atmosféru, která bude odlehčená, kde nemusí řešit žádné problémy a bude mu v ní líp a ještě příjemněji, než se vůbec dá. Rozhodně ne hůř.

* LN Na plese by se měli podle vaší propagace objevit i hrdinové reklamních příběhů, víte, kteří to budou?

Jsou už mezi celebritami. Třeba právě Andrea Verešová, potvrzeného máme i Filipa Tomsu. Dokonce jsme uspěli s pozváním u F. A. Brabce. Pokud se objeví pes Bobík, bude mít vstup zdarma. Naším VIP hostem by měla být i Miss Model of the World 2007. Tahle soutěž je méně známá než Miss World, ale dívka, která byla loni zvolena Miss Model of the World, se stala tváří Lancia u nás. Lancia vůbec slaví návrat na výsluní. A ples tak samozřejmě bude propojen s klíčovými reklamními aktivitami této značky a spotem Andělé pro představení nových modelů Lancia. Představte si opuštěnou silnici někde v prérii. Jen honící se prach a písek. Objeví se čtyři krásní chlapi v bílém a s křídly, pokukují po sobě, nikde nic. Najednou se přižene Lancia, kterou řídí krásná tmavovláska s růžky. Vyrazí, tryskem míjí anděly a zmizí. Andělé zůstanou jenom v křídlech. Lancia dodává: „Jsem zlobivá.“ My budeme mít tyto čtyři anděly na našem plese, budou otevírat v bílých oblecích dveře plesových vozů, jimiž budeme přivážet hosty...

* LN A taky zůstanou nakonec „jenom v křídlech“?

Přijďte.

Autor:
  • Vybrali jsme pro Vás