130 let

Tramvaj, která vozila lidi i na lyže

Česko

OSTRAVA Někdy před dvaceti lety tudy běžně jezdily ještě staré dřevěné tramvaje. Patřilo k oblíbeným kratochvílím místní mládeže vyskakovat a naskakovat za jízdy z a do vrzající lokálky. Trať linky číslo pět je jako stvořená k výletu. Z Poruby, jednoho z největších ostravských sídlišť, se člověk dostane během několika minut do lesa na hřiby a v zimě k nedlouhým, ovšem pro svoji dostupnost oblíbeným lyžařským vlekům.

Na začátku devadesátých let poznal trať i dnešní prezident Václav Klaus. Na mítincích tehdy ještě Občanského fóra pak dával k lepšímu, jak v Ostravě jezdí lidé za pár korun tramvají na lyže.

Jednokolejná trať zůstává stejná, jen dřevěné tramvaje už nejezdí. A stejný bohužel zůstal i systém, který provoz na jednokolejné trati upravuje – barevně vybarvený papírový jízdní řád pro tramvajáky. „Škoda že v pátek nejely ještě ty staré dřevěné tramvaje. Třeba by všichni lidé stačili vyskočit,“ hořce se včera pousmál jeden z pořadatelů fotbalového turnaje v obci Vřesina.

Na zastávkách bylo včera ticho, tramvaje byly nahrazeny autobusy. Zatím není jasné, kdy se tramvaje na trať vrátí. První odhady říkají, že alespoň provizorní zabezpečení by mohlo být namontováno již během tohoto týdne.

Autor:
  • Vybrali jsme pro Vás