Hlavně jestli víme, jak to dělají v zemíh kde je taky horko a vlho. Florida, Georgia, Texas atd, Portugalsko, Kypr, atd.
teď už je to v piheli, nejlíp to zhodnotila ta pipina v ČT, která určila jedninařným viníkem stáří více jak 20ti let té stařičké dálnice Takže všechny BETONOVÉ stavby na celém světě starší 20ti let se MUSÍ OKAMŽITĚ ODSTRANIT
Kdo zaplatí škody? ;-))))
Jako vždy , daňový poplatník...
Takže to zaplatí zase řidiči... odporný alibismus za přispění poskoků státní správy -> PČR.
Čili ŘSD přiznává, že chyby/závada byla na komunikaci, v jejím technologickém zpracování a opotřebení. Zároveň už předjímá, že chyba byla na straně řidiče, který nestačil zastavit za vozidlem před ním? Je to tedy tak, že v rámci věnování se řízení vozidla je bezpodmínečně nutné na dálnici počítat/předjímat zvlněnou, popraskanou vozovku? (u nás v ČR tedy asi ano...) Za co tedy řidič vozidla a daňový poplatník, mimo jiné, platí, když platí za dálniční známku? A kam a za co tedy jdou miliardy na dálnice, když (a není to první případ) se nám veselé vlní a rozpadají? Jak to asi dělali Chorvaté, když vybudovali v oproti nám krátkém čase celou magistrálu až na istrijskou riviéru? Kde jsou teploty neskonale vyšší? Že je problém s původním podkladem dálnice, betonovými panely, které se pohybuji a potřebují dilataci, která se pak samosebou projevuje i na asfaltovém svršku, to je stará známá věc. Za ty miliardy a miliardy už dávno měl být podklad změněn.
Samozřejmě, že za to může řidič, který naboural. Buď se nevěnoval řízení nebo nedodržel vzdálenost od předchozího vozidla.
"Jedná se ale o ojedinělou situaci a souběh všech okolností,“ dodal.
Chocholoušek: Náš ústav se mými ústy co nejsrdečněji omlouvá za toto politování hodné nedopatření, ke kterému dochází maximálně jednou za deset/pět let!"
Škodu jako vždy zaplatí ten , co jí nezpůsobil, daňový poplatník :
Tohle má být ono VÍME PROČ
Podle šéfa Ředitelství silnic a dálnic Radka Mátla je základním problémem na D35 kvalita cementobetonového krytu a jeho stáří.
Tak to je opravdu geniální nález.
„V souvislosti s velkou vlhkostí a prudkým oteplením dochází k objemovým změnám a tlaku desek na sebe a posléze k jejich zvednutí a rozpadu,“ vysvětlil Mátl. k tomu už lze dodat pouze tolik, že "to by blbej neřek..."
A nebolo to iba zle spočítanými dilatačnými spárami . Zase sa šetrilo na nesprávnom mieste !
Dálnice se nerozpadají v zemích, kde jsou daleko větší teplotní výkyvy. Tohle je opravdu "české specifikum", nejspíš šlendrián.