Cestující si tak budou muset před každým výstupem zmáčknout tlačítko. To ale může být problém pro lidi s omezenou schopností orientace a pohybu. Regionální organizátor pražské integrované dopravy (ROPID) změnu obhajuje zrychlením jízdních dob i ušetřením až pěti milionů korun.
Změnu se snažil ROPID prosadit už v roce 2019, kvůli kritice veřejnosti k ní ale tehdy nedošlo. Stopku nápadu vystavil tehdejší primátor Zdeněk Hřib (Piráti). „Oslovilo mě velké množství starších lidí a lidí se zdravotním znevýhodněním s obavou, že by se jim mohla ztížit doprava po Praze,“ komentoval tehdy. Pro Lidovky.cz se ale do čtvrtečního večera nevyjádřil.
Ačkoliv budou moci lidé stisknout jakékoliv tlačítko – tedy tlačítko „stop“, „kočárek“, „žádost o plošinu“ nebo tlačítko na dveřích, jejich vzdálenost od sedadla může být problém.