• Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let
Kampaň ČSSD

Kampaň ČSSD. | foto: Lidové noviny

ZVĚŘINA: Nechutné, či trefné?

Názory
  •   7:45
PRAHA - Protikampaně nutně nemusejí být zlo. Negativní kampaň se rozjíždí, jsou tu billboardy a plakáty proti všem. Anonymní inzerce je samozřejmě podlost, nicméně kdyby se k ní někdo přihlásil, nemuselo by to být až tak nefér, staví totiž oficiální a zpravidla dost koženou a pokryteckou volební kampaň do trochu jiného světla.

Bohuslava Sobotku třeba napadá za to, že celý svůj produktivní věk tráví ve vrcholné politice. To pro někoho může být handicap, nicméně pan Sobotka své místo opakovaně obhajuje ve volbách.

Jiné billboardy, hanící místopředsedu ČSSD Michala Haška, už musely být odstraněny. Nicméně pan místopředseda se svým komentářem o nechutnosti poměrně čitelně přihlásil k tomu, že Haszek Mihály je on, doktor práv ze Sládkovičova.

Terčem výsměchu je Andrej Babiš i SPOZ. TOP 09 si dokonce jakoby negativní reklamu udělala sama – narážkou „Tentokrát to nesmíme zvorat“ poukazuje na chybný výkon svého předsedy.

Pokud se nedostane protikampaň na úroveň lží a zlých pomluv či vyložených urážek, je vlastně osvěžením mezi vykalkulovanými hesly a fotoshopem přikrášlenými kandidáty. Nebo se vám nezdál skvělý slib „negativního“ Jiřího Paroubka „Zruším kocovinu“?

Autor: Martin Zvěřina