Režisér Tomáš Svoboda se svým týmem v politickém kabaretu Blonďatá bestie vrací úder (pražské A studio Rubín) opět poskládal jedinečnou menažérii. A to pouze vyšel z osob, které operují na politické scéně. S textem, který kombinuje záznamy od soudu s Vítem Bártou i telefonní odposlechy Bém-Janoušek vypomohl Karel Steigerwald.
ČTĚTE TAKÉ: |
Tentokrát ale upravoval a přidával, takže nejde jen o „čisté“ přepisy, A jak známo, Steigerwald umí být vtipný i sarkastický a takový surový materiál umí báječně zpracovat a krátkým výstupům dodat potřebné pointy. Soud „strukturuje“ Bártův pláč u soudu, což je příležitost, aby se děje ujala druhá parta Bém-Janoušek. Všemu dominují Kočí neskutečné výlevy, ale i další groteskní výjevy a trefné glosy drží pohromadě.
Barbora Poláková má ovšem gesta a úpěnlivé pohledy Kočí skvěle nastudované. Ondřej Pavelka, průvodce večerem, nejdřív povypráví pohádku, jak šel Kolibřík a Mazánek lesem a vyskočil na ně Babák, i Huml s pytlem a zachránil je velký Kmenta. V závěru se transformuje v Radka Johna se syslími tvářemi.
Velice dobře vycházejí svižné kuplety, třeba Bém s Janouškem pějí „Ježíšmarjá v pondělí, co zas bude, jak to všechno vysvětlím“, „přehrávání“ odposlechů ve tmě je také kvalitní dada. Lékař soudí, že jsme v prdeli, dr Gripen kroutí hlavou, že si všechno necháme líbit a my „čumíme“ se Švýcary, protože hoši, co spolu chodí „koupili doly za peníze těch dolů a to je, jako byste si koupili auto za peníze, které jste v něm našli.“