Místo slouží dlouhodobě nejen k nákupům, ale je rovněž důležitou křižovatkou hromadné dopravy. Již historicky se zde nacházela tržnice, kterou spisovatel Emil Zola popsal jako „břicho Paříže“. V novodobé historii šlo o nákupní centrum převážně skryté v podzemí. Jenže to se pokusili před několika lety změnit.
Slibné plány architektů Patricka Bergera a Jacquese Anziuttiho z roku 2007 působily, že město světel dostane další architektonickou ikonu. Nákupní centrum se mělo podle nich přesunout z velké části do nadzemní části, tu měla dekorovat rozsáhlá konstrukce zvlněné střechy. Odpovídat tomu měl i název La Canopéee, což je odborný terminus technikus využívaný v biologii pro nejvyšší vegetační patro, kde se nachází koruny stromů.
Výsledek však tak idylický není. Střecha sice zvlněná je, ale teprve několik dní otevřené centrum připomíná spíše nepovedené kovovo-skleněné monstrum. Paříž je zklamaná, její břicho prošlo proměnou, která se nelíbí.