„Kola jsou poetické objekty. Přetvořím je do něčeho nového, vyrábím kola s duší,“ řekl autor. Jeho dílo prý není jen o designu, specifická je práce s kovem. „Chtěl bych dát veřejnosti impulz a ukázat, jak se s ním dá pracovat,“ uvedl Schlunk, který vystavuje po světě také různé sochy z trubek, které tvoří uzavřený obraz. „Umělecké kovářství se vytrácí. Přitom nabízí tvary, které jinde v vidění nejsou,“ dodal. K tvorbě originálních kol, symbolům pohybu a svobody tvorby, používá vyřazený materiál.
Nejistý proces
Autor, který se věnuje fenoménu cyklistiky deset let, se do Plzně přepravil právě na vlastnoručně vyrobeném jízdním kole. V otevřené dílně v Plzni bude vytvářet z použitých materiálů kola přetvořená do pohyblivých soch a objektů. Lidé mohou díla vidět po oba zmíněné dny vždy od 11:00 do 19:00 v DEPO2015 v Presslově ulici. Vstup je zdarma.
„Práce s kovem je nejistý proces, který zahrnuje podobně náhodné a více či méně problematické procesy při přetváření železa, jako je tomu u lidí,“ řekl Schlunk, který během 90. let pracoval jako technický asistent českého sochaře Vladimíra Škody, který se ve Francii proslavil právě prací s kovem. „V Plzni zůstanou dvě Schlunkova kola,“ řekla Tereza Svášková z Plzně 2015.
„Štrasburk doslova přizpůsobil svůj rytmus milovníkům jízdních kol i jiných alternativních dopravních prostředků. Z toho vychází i umělcova tvorba,“ uvedla Reifová. Umělcův pobyt spolufinancuje CEAAC Štrasburk, která již 24 let podporuje současné umění a rezidenční výjezdy.
Schlunk se do Plzně vrátí 30. září, odkdy bude do 18. října s dalšími 20 štrasburskými umělci vystavovat v DEPO2015. Bude mezi nimi i Jean Christophe Denis, který se zaměřuje na speciální způsob focení s camerou obscurou, předchůdcem fotoaparátu. „Vznikne šest fotografií, které umělec pořídí při jízdě na kole noční Plzní. Focení jednoho snímku trvá půl hodiny,“ řekla Svášková. Plzeň bude sedmým místem, kde bude fotit.