Obsah seriálu |
Pomineme-li v tomto směru úvahy ze strany externích odborníků, stalo se o dva roky později zlomovým okamžikem zadání studie na tzv. Návrh generálního dopravního řešení hl. m. Prahy.
Zpočátku byly ve hře varianty metra doplněného o síť trolejbusů a autobusů (klasické tramvaje by se tak z ulic Prahy odporoučely) nebo podpovrchové tramvaje (opět s trolejbusy a autobusy jako doplňkem). Trolejbusy ze zkoumaných variant později vypadly úplně, neboť jejich význam pro Prahu se již v té době mohutně přehodnocoval.
Paralelně s přípravou „generálního řešení“ probíhala i soutěž na urbanistické a architektonické uspořádání centra Prahy, přičemž všichni soutěžící se klonili k variantě podpovrchové tramvaje doplněné o síť expresních autobusových linek. Šlo ostatně o trend tehdy hojně propagovaný i v západní Evropě.