Na místo neštěstí přijel floridský guvernér Rick Scott a senátor Marco Rubio. Prezident Donald Trump poděkoval těm, kdo na místě pomáhají, za jejich kuráž na twitteru. Scott v rozhovoru s médii prohlásil, že „všichni tvrdě pracují, abychom se ujistili, že zachráníme každého, kdo může být zachráněn“. Dodal, že vyšetřování bude zjišťovat, co se stalo a proč se to stalo, a případní viníci budou hnáni k odpovědnosti. „Rodiny mrtvých a raněných si zaslouží vědět, kde se stala chyba,“ doplnil Rubio.
O identitě mrtvých prozatím úřady neinformovaly. Známo je nicméně to, že jedna z obětí na univerzitě studovala.
Záchranáři se psy v troskách betonu a zkrouceného kovu pátrají po známkách života. Downey uvedl, že kromě cvičených psů jim pomáhají kamery a poslechová zařízení. V jednu chvíli policie požádala televizní vrtulníky, aby se vzdálily od místa neštěstí, a mohlo tak být slyšet případné hlasy lidí volajících o pomoc.
Juan Perez, šéf policie v okrese Miami-Dade, jehož je Miami součástí, nepředpokládá, že pod sutinami ještě mohou být přeživší. Prohlásil, že prioritou je co nejrychlejší vyproštění obětí z vozů rozdrcených betonovou masou. Očekává, že při odklízení suti budou nalezeni další mrtví.
Záchranné práce komplikuje nejistota ohledně pevnosti zbytku mostu. Jeho části zůstaly nakloněné viset ve vzduchu. „Odstraňujeme trosky kousek po kousku. Je to velmi nestabilní,“ řekl Downey.
Svědci události sdělili místním médiím, že v okamžiku zřícení lávky přemosťující jednu z nejrušnějších silnic na jižní Floridě pod ní stály vozy, které zastavily u semaforu na červenou.
Lávka o délce 53 metrů, která měla být zcela dokončena v příštím roce, se od minulé soboty klenula nad osmiproudou silnicí. Americká média uvádějí, že přemostění silnice, které se zhroutilo, bylo dokončeno v sobotu a že konstrukce měla hmotnost 950 tun. Lávka za 14,2 milionu dolarů (293 milionů Kč) měla umožnit snadný přístup do školy.
Jak uvedla univerzita, stavba měla odolat hurikánům páté kategorie a vydržet 100 let. Most je dílem společnosti Munilla Construction Management, na projektu s ní spolupracovala FIGG Engineering. Obě už oznámily, že budou s vyšetřovateli plně spolupracovat.
Podle projektu měla lávka být lanovým mostem s vyoseným opěrným pilířem. V okamžiku zřícení mostu ale hlavní pilíř instalován nebyl a není jasné, co stavaři použili jako dočasnou oporu, píše agentura AP.
Národní úřad pro bezpečnost v dopravě (NTSB) již na místě tragédie zahájil vyšetřování. Úřad se prozatím k možným vysvětlením pádu lávky nevyjádřil, objevila se však řada spekulací. Šéf okresu Miami-Dade Carlos Gimenez uvedl, že roli mohly sehrát zátěžové zkoušky, které technici ve čtvrtek ráno prováděli. Senátor Rubio zase na twitteru napsal, že v době pádu pracovníci stavební firmy utahovali povolená nosná lana. Někteří uživatelé ale tuto verzi zpochybňují právě s poukazem na to, že zřícenou mostovku žádná lana dosud nedržela.