Podle aktuálního, včera zveřejněného odhadu firma čeká, že reklamní trh v Česku letos klesne o 23 procent. Přitom odhaduje, že příští rok tu trh s televizní reklamou vzroste o 6 procent, v případě internetu to má být o 15 procent.
Celá CME v letošním roce předpokládá hrubý zisk (EBITDA) mezi 60 a 70 miliony dolarů. Za první pololetí to bylo 45 milionů dolarů, v druhém tak Sarbu neočekává žádné zlepšení. Ve srovnání se ziskem 346 milionů dolarů za rok 2008 to meziročně vypadá na zhruba pětkrát horší výsledek.
"Naše trhy dosáhly dna a ještě nezačaly růst," řekl Sarbu, "ve čtvrtém čtvrtletí nevidíme žádný růst, kromě Ukrajiny. Zadavatelé reklamy dál ořezávají náklady."
Známky oživení přitom čeká až v příštím roce, byť předpoklady, jak se trh bude chovat, zda inzerenti začnou do televizní reklamy dávat víc peněz, je letos těžké dávat: "Skutečnost se mění každý den."