130 let

Vítězná reklama | foto: Youtube.com , Reprofoto

Fabia vyhrála britskou reklamní cenu

  •   13:55
LONDÝN - Televizní reklama, ve které skupina cukrářů upekla dort v podobě Škody Fabie v životní velikosti, vyhrála v soutěži British Television Advertising Craft Awards. Odnesla si také cenu za nejlepší model a za nejlepší píseň. Reklamu zadalo britské zastoupení mladoboleslavské automobilky.

Asi minutová reklama prý stála kolem půl milionu liber (20 milionů korun). Tým pekařů, cukrářů a tvůrců modelů na ní postupně peče dort v podobě Škody Fabie. Potřebovali k tomu asi 180 vajec, sto kilogramů mouky a stejné množství cukru, 30 kg mandlí, 65 kilogramů sušeného ovoce, 10 kg bílé čokolády, tři kilogramy pomerančových slupek, pět kilogramů kakaového prášku.


Upečená škoda měla původně skutečně skončit na talířích jako cukrářská pochoutka. Agentura, která reklamu vyrobila, ji chtěla rozřezat a rozdat místním školám, nemocnicím a charitám. Pak si ale uvědomila, že po několika dnech v horku pod studiovými reflektory při natáčení by mohla spíše než pochoutkou být zdravotním rizikem, a tak až na pár suvenýrů putovala cukrová fabie do kompostu.

Autor: ČTK