„Stránky navštívilo několik set tisíc zájemců, což dokonce v den startu vedlo k dočasnému přetížení systému,“ uvedla mluvčí Lidlu Zuzana Holá. Nejčastěji zákazníci objednávají oblečení a nářadí, celkem objednali více než 2300 různých výrobků. Potraviny e-shop Lidlu nenabízí.
Kdo bude mít z online Lidlu těžkou hlavu? Premiéru provázely spadlé stránky |
Hypermarkety Globus zatím prodávají on-line jen víno. „Přes rok provozujeme e-vinotéku, ve které nabízíme stovky položek kvalitních vín a některé i exkluzivně. O postupném rozšíření e-shopu uvažujeme do budoucna,“ uvedla mluvčí Globusu Pavla Hobíková.
Nyní se Globus soustřeďuje na rozšiřování sortimentu ve svých 15 kamenných prodejnách, které postupně procházejí rekonstrukcí, dodala mluvčí.
Například Potraviny on-line řetězce Tesco mají nyní 430 tisíc registrovaných zákazníků. Internetový supermarket Rohlik.cz má 160 tisíc zákazníků a letos očekává nejméně dvoumiliardové tržby. Společnost plánuje expanzi do Německa a dalších zemí západní a střední Evropy.
Češi při nákupech v e-shopech utratili během prvního pololetí letošního roku 46,4 miliardy korun, meziročně o 13 procent víc. Vyplývá to z údajů portálu Heureka.cz. Ve druhé polovině roku by růst měl zrychlit.
Podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci letos tržby internetových obchodů dosáhnou zhruba 115 miliard korun.