O co usiluje RegioJet?RegioJet je dceřinou firmou Student Agency. Loni usilovala o provozování osobní regionální dopravy ve čtyřech krajích. Ty ale nakonec výběrová řízení nevypsaly a uzavřely smlouvy s Českými drahami. Podle Jančury tím porušily evropské předpisy a podnikatel si proto hodlá stěžovat v Bruselu. |
"Chceme ukázat, že i když dopravce žádné vlaky nevlastní, může provoz zajistit soupravami pronajatými. Kdybychom chtěli, můžeme si vlaky pronajmout klidně i na 15 let," řekl ČTK Paroubek.
RegioJet si půjčí dvouvozové motorové soupravy Siemens Desiro Classic s kapacitou kolem 120 osob. Ty v Česku jezdí jen v příhraničních oblastech na linkách německých dopravců. Stejné soupravy RegioJet nabízel krajům na tratě, které nejsou elektrifikovány.
Několikaměsíční akce by měla začít 17. dubna na trati Děčín - Kupka. Od 19. dubna se soupravy přesunou na trať Litvínov - Chomutov, zjistila ČTK. Další tratě si firma dosud neobjednala. "Prezentace se budou konat ještě v dalších krajích, kde jsme podávali nabídky. Což byly kraje Olomoucký, Jihomoravský a Plzeňský," dodal Paroubek.
Vlaky budou jezdit podle speciálních jízdních řádů vyvěšených na stanicích. Dopravce se zatím nerozhodl, zda bude cestující vozit za symbolické jízdné, nebo úplně zadarmo.