Na dotaz ČTK to uvedl Marek Štangl, ředitel dceřiné společnosti drah ČD Restaurant. Podle provedených auditů nevyhovuje "představám o moderní gastronomii" 70 procent ze zhruba 210 nádražních restaurací.
Co chystají dráhy pro nádražní restaurace: - zavedení jednotné nájemní smlouvy Gastro do všech provozoven v síti ČD včetně detailního provozního řádu |
"Součástí zavedení těchto smluv je jednání s každým nájemcem restaurace o jeho možnostech a představách budoucí spolupráce. Cílem těchto jednání je i dohoda s provozovatelem o možných investicích z jeho strany do modernizace interiéru a gastronomického vybavení dle platných hygienických norem," upřesnil Štangl. Pro dlouhodobě nevyhovující restaurace se prý v tendrech budou hledat noví nájemci.
V rámci nového přístupu drah k nádražním restauracím se změnila i činnost firmy ČD Restaurant. Ta nebude provozovat žádné restaurace, jak bylo plánováno při vzniku firmy v roce 2007, nýbrž soustředí se na správu smluvních vztahů s nájemci a kontrolu kvality služeb v celé restaurační síti.
Čtěte více: |
Koncem roku 2007 přitom vedení ČD mělo velkolepé plány se sítí vlastních restaurací La Rocket. Část z nich měla provozovat ČD Restaurant, na část z nich se měla prodávat franšíza. První dvě samoobslužné nádražní bageterie La Rocket se otevřely v Praze Libni a v Pardubicích.
Plány se však musely upravit, dráhy restaurace pronajaly soukromníkům a bagety bez obsluhy byly vytlačeny gulášem s obsluhou. "Po úpravě konceptu na klasickou restauraci se výrazně zvýšila jejich návštěvnost a zaznamenali jsme velmi pozitivní reakce z řad zákazníků," uvedl Štangl. ČD prý z obou restaurací mají výnos v podobě nájemného.
České dráhy vlastní ve firmě ČD Restaurant 40 procent akcií, 60 procent patří společnosti Varonisa. Ta se stala akcionářem loni, když získala podíly od společností B.H.S. Bohemia, ENIMA PRO a Jídelní a lůžkové vozy.