130 let
Ondřej Fryc.

Ondřej Fryc. | foto: MAFRA

Původní zpráva

Jeden z nejbohatších Čechů Fryc sází na digitální inzerci. Investoval miliony do internetových reklamních algoritmů

Ekonomika
  •   14:49
Zakladatel e-shopu Mall.cz, „zachránce“ značky Bushman a 90. nejbohatší Čech Ondřej Fryc, vložil miliony do dalšího projektu. Tentokrát si v rámci svého investičního fondu Reflex Capital vybral málo známý technologický startup PPC Bee, který se zabývá tvorbou digitální reklamy.

V PPC Bee bude Frycova společnost vlastnit 12,4 procenta v hodnotě desítek milionů korun. Přesnou částku společnosti sdělit nechtěly. Vložené peníze mají být použity na další rozvoj firmy.

„Od vstupu strategického investora si slibujeme hlavně rychlejší vstup na zahraniční trhy, rychlejší nábor nových kolegů a větší investice do marketingu. Investice od Reflex Capital ale není jen finančního charakteru. Zároveň nám jeho partneři poskytnou mentoring a potřebné know-how v klíčových tématech,“ řekl serveru Lidovky.cz ředitel PPC Bee Pavel Vachek, kterému dosud patřily tři čtvrtiny podniku. Zbylou čtvrtinu drží vývojář Ondřej Bartas.

Expanze do zahraničí

Zaručené zhodnocení peněz si od společnosti, která vytvořila aplikaci určenou k automatizaci a zjednodušení internetové inzerce firem, přirozeně slibuje také zakladatel fondu Fryc. „Klukům se podařilo postavit skvělý produkt. Věříme, že naše zkušenosti z e-commerce je mohou posunout ještě dál, především v zahraničí,“ uvedl Fryc.

Poláci kupují e-shopy Mall Group a kurýrní firmu WeDo, zaplatí 25 miliard

„PPC Bee má silnou pozici na českém trhu, ale ambice máme mnohem vyšší. Nabízíme globální produkt, který můžou využít všichni zákazníci, kteří inzerují přes Google nebo Facebook, nebo potřebují více do hloubky pracovat se svými datovými zdroji pro inzerci skrze další systémy. Díky investici od Reflex Capital budeme moci naší zahraniční expanzi uskutečnit rychleji,“ doplnil pro Lidovky.cz Martin Černý, který má v PPC Bee na starost komunikaci.

Pro investiční fond jednoho z nejúspěšnějších českých podnikatelů Ondřeje Fryce tak jde o další rozšíření portfolia. To aktuálně čítá zhruba 35 firem. Ty nejznámější z nich jsou třeba Rekola (značka sdílených městských kol), ovocné bary Fruitisimo, značka s outdoorovým vybavením Bush- man či softwarové startupy Smartlook a Productboard.

Expanze do zahraničí

Miliardář založil Reflex Capital v roce 2013, bezprostředně po svém odchodu z dosud úspěšného internetového obchodu Mall.cz, který založil na přelomu tisíciletí. Podle magazínu Forbes byl Fryc v roce 2020 90. nejbohatším Čechem.

Společnost PPC Bee funguje od roku 2015. Vloni se podílela na reklamních kampaních v objemu asi miliardy korun, tržby se pohybovaly okolo 16 milionů korun. Celkově má klienty v 53 zemích, jejích služeb využívají také české a slovenské digitální agentury jako Acomware, Kofein, Besteto nebo UI42 i zadavatelé reklamy z oblasti e-commerce včetně e-shopů Alza.cz, Mall Group, Heureka, Notino nebo CZC.cz.

Autor: Alžběta Tesárková
  • Vybrali jsme pro Vás