130 let
Prodej aut (ilustrační foto)

Prodej aut (ilustrační foto) | foto: Shutterstock

Při výběru auta nadále vede úspornost a bezpečnost

Ekonomika
  •   6:50
PRAHA - Při rozhodování o koupi nového vozu se dvě třetiny zájemců rozhodují podle spotřeby paliva a přes polovinu přihlíží k delší životnosti a bezpečnostním inovacím. Naopak použití alternativních paliv nebo zabudované připojení k internetu jsou spíše na okraji zájmu. Vyplývá to nového průzkumu poradenské firmy KPMG mezi 200 manažery velkých světových automobilek.

Výrobci se podle KPMG stále více orientují na klasické problémy jako jsou růst na rozvíjejících se trzích, optimalizace spalovacích motorů, standardizované platformy nebo racionalizace produkce. V porovnání s loňským průzkumem značně klesla očekávání kladená na služby mobility, ale překvapivě také konektivitu aut a technologie samořiditelných automobilů.

„Zdá se, že většina respondentů nedoceňuje důležitost technologií připojení vozidel na internet a automatického řízení, i když si jsou vědomi toho, že tyto trendy jsou nejvíce vidět a přitahují nejvíce pozornosti ze strany průmyslu a médií,“ uvedl partner v české pobočce KPMG Jan Linhart, odpovědný za služby pro automobilový průmysl. Například samořiditelná vozidla se podle špiček odvětví rozšíří až za 20 let.

Investiční prioritou do pohonných jednotek v příštích pěti letech má být zmenšování klasických spalovacích motorů. Zároveň se očekává rychlejší růst prodejů u malých, základních a středních vozidel než u velkých segmentů, jako jsou limuzíny, pick-upy či SUV. Za očekávaným poklesem prodejů větších vozidel stojí spíše přísnější ekologické limity než jejich upadající popularita u zákazníků. Pokles u větších vozů očekávají automobilky ze západní Evropy, Severní Ameriky, Japonska a Jižní Koreje. Naopak Brazílie, Rusko, Indie a Čína jsou spíše optimističtí a většina z nich očekává značný růst ve všech segmentech vozidel.

ČTĚTE TAKÉ:

Manažeři z automobilového průmyslu věří, že svůj podíl na globálním trhu nejvíce navýší skupina Hyundai, pravděpodobně však i nadále zůstane až pátým největším světovým výrobcem. Na těsném druhém místě se v jejich hodnocení umístil Volkswagen, u nějž vidí větší růstový potenciál než u jeho dalších konkurentů Toyoty a GM.

Autoři: Lidovky.cz, ČTK