„Pro nás je důležitá bezpečnost na přejezdech. Statistiky nám nejsou nakloněny, protože (loni) bylo více dopravních nehod na přejezdech,“ řekl Érsek u železničního přejezdu v obci Dolný Štál, kde ŽSR uvedly do provozu nové zabezpečovací zvukové a světelné výstražné zařízení, které je doplněno závorami. Ministr dodal, že program zajištění bezpečnosti na železničních přejezdech se týká i dalších tratí v zemi.
Jančurův RegioJet dohnal vlakový ‚deficit‘, Slováci ho chválí |
Na sto kilometrů dlouhé regionální trati mezi Bratislavou a Komárnem se železnice křižuje se silnicí na 52 místech. „Zmodernizovaly jsme dva přejezdy. Plánujeme na této trati zmodernizovat dalších sedm přejezdů,“ řekl generální ředitel ŽSR Martin Erdössy.
Podle Érseka u jednoho z přejezdů na trase se také uskuteční pilotní projekt v podobě příčných barevných zpomalovacích pásů, které mají řidiče vozidel upozornit na blížící se křížení silnice se železniční tratí.
50 dopravních nehod v roce 2017
Například v listopadu roku 2016 se na jednom z nechráněných přejezdů na zmiňované trati srazil vlak RegioJetu s nákladním autem. Při nehodě utrpělo zranění přes deset osob.
Slovenské ministerstvo dopravy se předloni dostalo do sporu s RegioJetem ohledně dodržování smlouvy o provozu vlaků. Na nedostatky při zajišťování přepravy cestujících RegioJetem ve státem dotovaných vlacích upozornilo ministerstvo dopravy i v době, kdy měl soukromý dopravce mimo provoz po kolizích na železničních přejezdech dvě soupravy.
Loni došlo na železničních přejezdech na Slovensku k 50 dopravním nehodám oproti 38 kolizím v roce předchozím. Zemřelo při nich šest osob, tedy stejný počet jako v roce 2016. Podle Erdössyho většina nehod se ovšem stala na chráněných železničních přejezdech. Zároveň stoupá počet kolizí, které zavinili řidiči z povolání.