Převod podílu schválil na začátku září Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Jako první na obchod upozornil server E15.cz.
„Cenu nelze sdělit, neboť se jedná o neveřejnou informaci,“ řekl deníku mluvčí ministerstva Jakub Vintrlík. Šéf holdingu Václav Řehoř ale už v květnu naznačil, že půjde o výrazně vyšší částku, než za kolik své akcie kupovaly Korean Air a Travel Service. Korejci zaplatili za svých 44 procent v ČSA před třemi lety 68 milionů korun.
Ryanairu se v Praze zalíbilo. Bude z ní nově létat do Liverpoolu a na Sicílii |
Vstupovali ovšem do ztrátové firmy, dnes ČSA vydělávají, uvedl server.
Zhruba pětinový podíl, který dosud držela společnost Prisko řízená ministerstvem financí, je poslední balík akcií, které v ČSA zůstaly českému státu. Většinu mají korejská společnost Korean Air (44 procent) a Travel Service (34 procent). Zbylých 2,26 procenta drží Česká pojišťovna.
Dlouhodobě se nicméně hovoří o prodeji i tohoto podílu soukromému zájemci. Zájem v minulosti projevil právě Travel Service. Podle ministerstva financí ale Prisko v současnosti žádnou nabídku na odkup neregistruje.
Po prodeji akcií ČSA podle předsedy představenstva Českého Aeroholdingu Václava Řehoře se holding sloučí s Letištěm Praha, které je nyní nejvýznamnější z jeho dceřiných společností.
Český Aeroholding, který zaměstnává 4500 zaměstnanců, je tvořen právě pražským letištěm, leteckými mechaniky ze společnosti Czech Airlines Technics a zaměstnanci odbavení z Czech Airlines Handling.
Prisko původně založil Fond národního majetku. Od začátku 90. let měl na starosti vyrovnání závazků a pohledávek mladoboleslavské Škody, v současnosti se má firma mimo jiné podílet na poskytnutí půjčky pro těžební společnost OKD.
JAK SE DAŘÍ ČSA
|