PRAHA Ještě začátkem prosince Jan Kopecký (25) s navigátorem Filipem Schovánkem bojovali na trati Britské rallye o body do mistrovství světa v automobilových soutěžích. V barvách rodinného Czech Rally Teamu Kopecký obsadili dvanáctou příčku, ale to byla vlastně labutí píseň za účinkováním východočeské posádky ve světovém šampionátu. Vůz Škoda Fabia WRC už by v další sezoně nemohl konkurovat modernějším speciálům.
* LN Letos jste startovali v jedenácti soutěžích MS, získali jste deset bodů a obsadili dvanáctou příčku. Uspokojilo vás to?
Věděli jsme, že vzhledem ke stárnoucí technice bude letošní sezona složitější než ta předcházející, ale myslím, že jsme obstáli. Je to naše nejúspěšnější sezona a moc děkujeme fanouškům za podporu.
* LN Jakého výsledku si v letošním roce nejvíce vážíte?
Bylo to páté místo z Německa. Všechno nám vycházelo. Víc jsme nemohli dokázat, vždyť před námi skončili jen hvězdy jako Loeb, Grönholm, Hirvonen a Duval.
* LN Jak se bude dál odvíjet vaše kariéra?
Vedou se jednání, ale zatím není ohledně příštího roku nic konkrétního dohodnuto.
* LN Jak dalece vás tato situace znepokojuje?
Jsme trochu smutní, že opouštíme atraktivní skupinu vozů WRC a jdeme do neznáma. Dál ale chceme spolupracovat se Škodovkou. Není tajemství, že továrna staví nové auto, doufáme, že se jim povede a už se na něj těšíme.
* LN Kdy se dá mladoboleslavský vůz kategorie S2000 očekávat?
Nějaký čas to trvat bude, ale testy přijdou mnohem dřív. Budu moc rád, že budu stát u vývoje auta.
* LN Nebude vám od ledna chybět pravidelný rytmus soutěží?
Bude to přechodový rok, ale doufám, že nějaké soutěže pojedu. Určitý program se připravuje, se závodním autem nemůžu ztratit kontakt.
* LN Měl jste už možnost nějaký vůz S2000 poznat?
V žádném jsem neseděl, ale viděl jsem je jet při šampionátu IRC na Barum rallye, kde jsem se byl podívat jako divák. Myslím, že to bude pěkné závodění.
* LN Dá se říci, v čem je hlavní rozdíl mezi vozy WRC a S2000?
Oba mají pohon na čtyři kola. Hlavní rozdíl je v tom, že „wéercéčko“ má motor s turbodmychadlem, což zvyšuje jeho výkon, a auto S2000 je vybaveno atmosférickým agregátem. Také elektronika není tak rozvinutá jako ve WRC. Třeba řazení je mechanické. Myslím, že to je další cesta rallye, protože kvůli drahým WRC nemůže v šampionátu jezdit spousta dobrých pilotů.