První místo obsadilo Německo, kam se chystá expandovat 47 procent oslovených obchodníků. Průzkumu se zúčastnilo celkem 220 podniků.
„Některé značky byly doposud zastoupeny v ČR pouze prostřednictvím distributorů a nyní plánují přímý vstup na český trh,“ říká Tomáš Beránek z pražské pobočky CB Richard Ellis.
V průzkumu podle něj bylo zjištěno celkem 56 zemí, do kterých obchodníci plánují expandovat, přičemž země západní Evropy dominují první desítce. Výjimkou na prvních deseti místech jsou pouze Polsko, Rumunsko a Rusko.
Do Česka letos zamířil například německý obchodní řetězec van Graaf či švédský obchod s módou KappAhl. První tuzemský obchodní dům se značkovým nábytkem XXXLutz otevře příští rok na jaře v Praze-Stodůlkách stejnojmenný rakouský koncern. Do Česka se nyní chystá také francouzský Decathlon, který provozuje největší síť obchodů se sportovním zbožím v Evropě.
***
Žebříček zemí
1. Německo
2. Francie
3. Španělsko
4. Polsko
5. Itálie
8. Rumunsko
10. Rusko
12. Česká republika
13. Švýcarsko
14. Slovensko
Zdroj: CB Richard Ellis Group