Je zřejmé, že v zemích s přímou volbou jste nikdy nežil
Je zřejmé, že jste nikdy dlouhodobě nežil v zemích, kde přímá volba je zažitá a dlouho uplatňovaná. "Mediální nalejvárna", jak to, co se u nás dělo před prezidentskou volbou, nazýváte, byla proti tomu, co zažijete v takových zemích, jen malým douškem neškodného a slabého heřmánkového odvaru.Jinými slovy, problémem, který vidíte, nebyla média - ta to zvládla docela a) kultivovaně, b) krátkodobě a c) v proporcích, zvládla se souběžně věnovat i jiným tématům a dát jim dostatek prostoru. "Problém" plyne jen z toho, že volič byl dosud nezkušený, všechno to pro něho bylo nové a nezvyklé. Mediální pokrytí kampaně probíhalo téměř výhradně z vlastní iniciativy novinářů, a ne proto, že by se týmy jednotlivých kandidátů rozhodly si média podmanit.Určitě čekejte, že v budoucnosti bude mediální mobilizace mnohem delší (ne třítýdenní, ale spíše i mnohaměsíční), intenzivnější a vyhrocenější, zkušenost ze světa to jednoznačně ukazuje. Bude to tak především proto, že kandidáti a jejich týmy se mediální prostor naučí pořádně používat jako nástroj kampaně.Budete ještě rád vzpomínat na pionýrské doby první volby.