Na malé motory si většinou pamatují majitelé modelů Fabia. Litrák se objevil v první generaci v cenově dostupném a všemožně osekaném modelu Fabia Junior. Jeho anemický litrový čtyřválec o výkonu 37 kW nedovedl ani s relativně lehkou fabií zázraky, jak poznamenal kolega, „tohle jelo snad jen z kopce“. A tříválce, to je dlouholetá písnička v podobě motorů 1.2 HTP, přezdívaných „houby to pojede“ (byť ve výrazně peprnější variantě). On to vlastně nebyl špatný motor, jen často v praxi sloužil špatným účelům. Namísto klidného městského provozu a dojíždění do práce z vesnice do nejbližšího města měl tento agregát své místo ve služebních vozech cesťáků, kteří s ním trhali rychlostní rekordy na českých dálnicích. A na to byl samozřejmě slabý a pořádně žíznivý.
Jenže moderní přeplňované motory, to je zcela jiná káva. Ano, jsou citlivé na jízdní styl, takže kdo jezdí s hodně těžkou nohou, tabulkovým hodnotám se nepřiblíží. Ale výkon 85 kW a točivý moment 200 Nm slibují příjemnou dynamiku. Tříválcový litrák má na papíře více elánu než čtyřválec 1.2 TSI, který pod kapotou octavie nahrazuje. A to je moc příjemný motor, který navíc i svou spotřebou dovede při rozumném stylu jízdy konkurovat moderním dieselům. Litrák pod kapotou octavie tak bude spíše psychickou překážkou než praktickým průšvihem. Tedy alespoň co se spotřeby a jízdní dynamiky týče – o jeho spolehlivosti v praxi samozřejmě zatím nic moc nevíme, i když už se nějakou dobu montuje i do jiných vozů koncernu.