• Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Z inscenace Škola žen | foto: Martin Špelda

Premium

Recenze

Molière v nafukovacím hradu. V ústeckém činoheráku se klasiky nebojí, mohli by ale skončit o deset minut dřív

Na co do divadla
  •   5:00

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Molièrovu Školu žen přizpůsobil „obrazu svému“ nekonformní režisér Michal Hába a představil ji se souborem Činoherního studia v Ústí nad Labem.

Klasickou veršovanou komedii o zpozdilém poručníkovi nevinné Anežky Arnoulfovi, který si ji po jejím dospění hodlá vzít za manželku, rozehrává už před pohasnutím hlediště uvolněným rozcvičováním herecké trupy.

Šest aktérů si v rytmu jednoduchého hudebního podkresu cvičí pohybovou aktivitu, nafukuje různé objekty (kupříkladu průsvitná umělohmotná křesla), laškuje spolu a také s publikem a před započetím inscenace úspěšně sugeruje uvolněnou dobrou náladu.

Hrát se začne po panovačném startovacím gestu Arnoulfově (Jan Plouhar). Ten začne svému příteli Chrysaldovi (Matúš Bukovčan) líčit, jak šikovně si celou záležitost s Anežkou (Barbora Váchová) připravil.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Autor: Jan Kerbr