130 let
Spot Mnichovská dohoda bude bojovat o ceny v Cannes.

Spot Mnichovská dohoda bude bojovat o ceny v Cannes. | foto: Reprofoto

'Reklama na Mnichovskou dohodu' uspěla v Cannes

Kultura
  •   14:25
PRAHA/CANNES - Česká reklama uspěla na mezinárodním festivalu reklamy v Cannes, když bronzového lva v kategorii film získala agentura Euro RSCG s reklamním snímkem pro Národní muzeum. Sdělil to René Jež, který reprezentuje společnost FLEmedia, oficiálního zástupce festivalu pro ČR.

Dnešní ocenění je podle Ježe velkým úspěchem pro českou reklamu. "V posledních pěti letech jde o největší úspěch," uvedl. Od roku 2004 získali čeští tvůrci kromě dnešního ocenění pouze dvě bronzové sošky. V kategorii film uspěla oceněná reklama pro Národní muzeum mezi 13 finalisty.

Euro RSCG byla letos jediným českým zástupcem, který postoupil do finále. V dané kategorii mu konkurovalo dalších 3454 soutěžících. Šestapadesátý ročník prestižního festivalu začal minulou neděli. Letos se o ceny ucházelo na 22.652 příspěvků, což je zhruba o pětinu méně než loni. Podle organizátorů za tím stojí ekonomická krize.

Euro RSCG je jednou z předních tuzemských reklamních agentur, v soutěži Agentura roku, kterou pořádal týdeník Strategie ve spolupráci s Asociací komunikačních agentur, se letos umístila na druhém místě za Mark/BBDO.

Vítězný snímek:

Autor: ČTK