130 let

Štěpán Kozub nezapře svůj slezský původ. | foto: MAFRA

Premium

Doporučujeme

Seriál sKORO NA mizině dokazuje, že český divák snese víc, než co mu televize běžně servíruje

Kultura
  •   5:00

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Počátkem letošních letních prázdnin skončil uvedením posledních tří dílů z celkových osmi seriál sKORO NA mizině, jenž se pro leckoho stal jakýmsi dramatickým štítem dosavadního tuzemského průběhu pandemie koronaviru. Znovu tím osvěžil debaty o svobodě tvůrců v televizi a na internetu.

Jde o dílko dokládající, že když se najde nosný nápad a podaří se ho vhodně pojmout a prodat, lze nenadálou závažnou situaci, jež leckoho z umělců vystavila nepochybné tíživé situaci, zvládnout bez nářku a vlastními silami. A zároveň dílem poodhalujícím, jaké konkrétní potíže řeší jedna z pandemií postižených skupin: divadelní umělci. 

Náš humor je nekorektní, vlastně už do toho jdeme s tím, že nám to YouTube zablokuje, říká herec Kozub

O délce seriálu do jisté míry rozhodovali sami diváci, protože měli o existenci každé další části rozhodnout výší svých dobrovolných příspěvků. Vybrané finance pomáhaly různým tvůrcům především z Ostravska, kde se seriál točil, kteří s pandemií přišli o práci a o příjmy a v některých případech se na vývoji seriálu sami podíleli. Lze tedy tvrdit, že sKORO NA mizině je dílo charitativní, protože pomáhalo těm, kteří to potřebovali, a zároveň družstevní, protože fungovalo na bázi společného spoření a společného rozvoje a cíle.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Autor: Lukáš Novosad