• Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Shutterstock

Premium

Umělá inteligence u tabule: jak se čeští kantoři vypořádávají s nástupem virtuálního pomocníka

Orientace
  •   12:00

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Učitelé se pomalu učí pracovat s AI při přípravě na hodinu a začleňovat ji i do samotné výuky. Už si jich to vyzkoušela zhruba polovina, mnozí ale stále tápou. Jak ve třídách nastavují pravidla pro její užívání? A lze ji vůbec žákům zakázat?

Kateřina z Prahy učí matematiku na střední odborné škole. Už od jara má při chystání příprav nového pomocníka a tím je oblíbený nástroj umělé inteligence ChatGPT. „Umí za mě udělat tu otrockou práci, které je nejvíc a která hrozně zdržuje,“ vysvětluje.

„Už jsem se naučila zadávat prompty tak, že po pár minutách mám, co potřebuji: například úvodní hodinu k tématu stereometrie. Navrhne mi příklady, vymyslí aktivity včetně časového plánu. Vytvoří sérii hodin včetně výstupů, pomůže mi sestavit test a dokázal by ho i vyhodnotit.“

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Autor: Lucie Kocurová