Dávám za pravdu panu "Kiebitz"
T. Halíka jsem osobně poznal v době Impulsu 99. Byl jedním z těch několika kdo to rozpohybovali ale ucukli, když I99 měl cca 1500-2000 signatářů kteří se formovali do pracovních, často odborně kvalifikovaných skupin a nebylo jasné, co s tím protrženým stavidlem aktivně projevované demokracie dál. Píši hranici cca 2000 lidí (konec r.99). další podpisy přibývaly, avšak hromada lidí to vzdala, popř. výslovně požádala, aby jejich podpisy v I99 nefigurovaly protože usoudili, že šlo o bublinu. Pochopili, že pro zakladatele- (vesměs) akademické či kavárenské intelektuály mnohdy vysokého sebevědomí, by náraz s odpovědností, tedy nutnost vést konkrétní lidi, znamenal přestoupit vlastní stín, obrazně - natahnout montérky a jít do toho s rizikem každodenního vysokého nazení a případného tvrdého dopadu. Měkkost lze těžko vyčítat AC Putnovi a vyšlechtěným mazánkům. Bohorovnost doktoru Stránskému, prostě byl takový. Pokrytectví expremierce Burešové která vedoucím prac. skupin dávala rozumy o etice...a její blízcí kšeftovali s pozemky. Když v červenci 2000 T.Halík na RFE informoval, že " k dnešku prohlášení I99 podepsalo na 4,5 tisíce lidí" vysloveně nelhal, ale pravdu také neříkal. Jeho tehdejší koketerie s případným prezidetováním mi přišla kapku přespříliš. Vzdělání, inteligence a hlásaná morálka zavazuje. Proč ten úvod: iu, jsme lidé z masa a kostí, máme své meze. Od doby I99 jsem přijal T. Halíka takového, jaký je. Chápu, že káže studentům, dobré publikum. Chápu jeho velkou popularitu v Polsku, kde se část katol. inteligence potřebuje oddělit od konzervatismu, přesněji- od patologie okolo Radio Maria.T. Halíka čtu občas a se zájmem, mít čas, čtu víc, jsem vděčný, že za mne mnohé nastuduje a předá mi v kostce. Ne se vším se identifikuji, ale to přece patří do Halíkova "pochybujícího" katolického přístupu. Že.