• Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let
Původní obal čokoládové pochotuky z roku 1923.

Původní obal čokoládové pochotuky z roku 1923. | foto: Orion

Čokoládová hvězda láká české grafiky do soutěže na tyčinku

Design
  •   7:16
Tyčinka s kávovou příchutí a mouřenínem na obalu. Populární sladkost Kofila patří mezi tuzemské evergreeny. Nyní se snaží oslovit grafiky a výtvarníky. Umožní jim předělat původní obal tyčinky. Stane se tak k výročí tyčinky.

„Tradiční česká čokoládovna ORION stála u základů reklamní grafiky díky spolupráci s vystudovaným kunsthistorikem, umělcem a ‚černým svědomím avantgardy‘ Zdenkem Rykrem. Ten stojí za její hvězdou i symbolem tyčinky Kofila: v kávě si libujícím mouřenínem. Společnost s více než stoletou historií navazuje na prvorepublikovou spolupráci a vyhlašuje soutěž pro grafické designéry na nový obal této čokoládové tyčinky s kávovou příchutí, který vyjde ve speciální limitované edici,“ říká k soutěži na nový obal Ludmila Boháčová z organizace Czechdesign, která s firmou Orion soutěž vyhlašuje a pořádá.

Na co se můžou těšit ti nejlepší? Kromě finanční odměny budou vítězné návrhy zároveň vystaveny v rámci výstavy Zdenek Rykr a továrna na čokoládu v Národní galerii v Praze. Nejlepší práce vybere porota, mezi jejími členy je například známý český grafik Aleš Najbrt.

Více informací k formátu odevzdání práce a celé soutěži naleznete na stránkách soutěže. Termín pro odevzdání je do 26. května.

Autor: toh