Nejčastější odpovědi byly: Pohodová atmosféra, super tým, dobré vztahy a zpětná vazba. Až na pátém místě skončilo odpovídající ohodnocení nebo poměr času stráveného v práci a volna. Vlastně mě to vůbec nepřekvapilo.
Vždyť průměrný člověk stráví za celý život v zaměstnání zhruba 90 tisíc hodin. Po spánku druhá „činnost“, která nám zabere nejvíce času. No a práce v gastronomii je navíc tak fyzicky a psychicky náročná, že bychom byli sami proti sobě si to prostě neužívat...
O čtrnáct dní později jsme se zúčastnili dvoudenní konference Happiness@Work.
Filip TrčkaFilip Trčka sám sebe s nadsázkou označuje jako restauračního voyera. Ve své pracovní době (i mimo ni) chodí do restaurací Ambiente, všímá si chyb, upozorňuje na ně a pomáhá je odstraňovat. Zkušeností na to má dost – v roce 1997 nastoupil do Pasta Fresca, byl manažerem v Mánesce, později vedl servis v La Degustation Bohęme Bourgeoise. Bezmála tři roky působil také v newyorské Hospodě. |
Dva dny doslova napěchované štěstím. A co navíc? Štěstím v práci! Velmi inspirativní přednášky předních světových i českých odborníků, kteří se štěstím v práci zabývají dokonce i na vědecké úrovni. Zajímavé workshopy a nespočet zkušeností lidí, kteří tomuto tématu ve svých firmách věnují velkou pozornost.
Dozvěděli jsme se kromě jiného, že šťastná pracoviště jsou efektivnější, méně stresující, mají menší nemocnost a lidé v nich déle zůstávají. Štěstí v práci je dobré nejen pro zaměstnance ale i společnosti samotné.
Dozvěděli jsme se, co všechno firmy dělají pro to, aby byli jejich lidi v práci spokojení a taky to, že se jim to dlouhodobě vyplácí a vrací. No a v našem případě je pak rovnice ještě o kousek logičtější. Spokojení zaměstnanci přenáší dobrou náladu a pozitivní přístup na hosty úplně přirozeně a ti se pak s radostí vrací zpět.